۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۷۵۶۳۹۵
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد مطرح کرد؛

ضرورت تحکیم رابطه با قاره آفریقا/ وعده صادق عملیات محدودی در اندازه شرارت دشمن بود

ضرورت تحکیم رابطه با قاره آفریقا/ وعده صادق عملیات محدودی در اندازه شرارت دشمن بود
امام جمعه موقت تهران پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک اقدام راهبردی استراتژیک و دارای ابعاد گسترده دفاعی، نظامی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی و حتی حقوقی برشمرد و گفت: از نظر کارشناسان و تحلیلگران نظامی این عملیات دارای پیامدهای میان مدت و بلند مدت است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در نماز عبادی سیاسی این هفته که در دانشگاه تهران برگزار شد ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی و ادب محضر خدای سبحان گفت: شهید مطهری شخصیتی بود که در مدرسه انسان ساز قرآن و اهل بیت تربیت شد و با کوله باری از معرفت و بینش عمیق سیاسی و اجتماعی و درک درست از واقعیت های جامعه حدود نیم قرن در راه اعتلاء فکری و عقلانی جامعه اسلامی قلم زد و با دست یابی به مقام رفیع و شامخ شهادت به لقاء خدای سبحان شتافت و روز شهادت او روز معلم نامگذاری شد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به جایگاه علم در اسلام ابراز کرد: معجزه پیامبر کتاب، علم و دانش است و نخستین کلمه و واژه که بر قلب مقدسش نازل شد قرائت بود قرائتی که راه را برای سعادت بشر هموار می کند و قلمی که در مسیر خلق کلمه طیبه و جامعه پاک و دنیای آراسته به علم و عمل صالح نقش ایفا می کند.

وی با بیان اینکه قلم پدیده ای در اختیار انسان است و قلم راه را برای خلق علم و دانش هموار می کند، ادامه داد: این قلم است که راه را برای ارتقای جامعه بشری در پرتو علم هموار می‌کند، قلم نقش انتقال علم به انسان را دارد و قلم راه فراگیری همه علوم برای انسان فراهم کرده است.

دانش تراز انسان و جامعه را تعریف می کند

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه از فراگیری علم و دانش بشری استقبال می کنیم، تصریح کرد: برای حرکت در مرز علم و دانش باید بالاترین دستاوردهای بشر را بکار برد و ما برای فراگیری علم استقبال می کنیم، ارزش انسان ها به علم دانش است و دانش تراز انسان و جامعه را تعریف می کند.

وی در ابتدای خطبه دوم با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی ایران و آفریقا، گفت: در هفته گذشته در هفتم اردیبهشت ماه دومین دور از اجلاس بین المللی ایران و آفریقا برگزار شد این اجلاس مهم که با ابتکار دولت سیزدهم برگزار شده است، با حضور نمایندگان عالی رتبه از کشورهای قاره ثروتمند آفریقا و با حضور بیش از ۳۰ تن از وزرای اقتصادی ۳۰ کشور آفریقایی برگزار گردید که لازم می‌دانم از رئیس جمهور و وزیر صمت برای برگزاری این اجلاس تشکر کنم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اضافه کرد: قاره آفریقا با حضور بیش از ۵۴ کشور، بیش از ۳۰ درصد از ذخایر طبیعی جهان، ۴۰ درصد از ذخایر طلا و ۹۰ درصد از ذخایر پلاتین جهان را در اختیار دارد و بر اساس گزارش بانک بین‌المللی پول در میان ۱۰ کشوری که در سال ۲۰۲۳ بالاترین سرعت و شتاب را در رشد اقتصادی داشتند، ۶ کشور آفریقایی قرار دارد، لذا تحکیم رابطه با این قاره کهن و ثروتمند و انسان‌های آراسته به فضیلت آن که در طول قرون گذشته مورد ستم استکبار جهانی قرار گرفتند، یک ضرورت است.

نگاه تحلیلگران نظامی به عملیات وعده صادق

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عملیات وعده صادق نیازمند به روایت فتح است، تصریح کرد: به دو نگاه متفاوت در حجم این عملیات می‌پردازم که در این خصوص فرمانده مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد، این عملیات می‌توانست بسیار گسترده باشد ولی ما عملیات محدودی را در اندازه شرارت دشمن خبیث انجام دادیم، اما از نگاه تحلیلگران نظامی عملیات بسیار گسترده بود.

وی با بیان اینکه دنیای غرب این عملیات را آغاز تحول بنیادین در منطقه و معادلات سیاسی و نظامی تعریف می کند، بیان کرد: در این نبرد درخشان رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و کشورهای همسو با آنها از تمام کارت‌ها و ظرفیت‌های دفاعی خود استفاده کرده و آن را به کار بردند، اما ایران از تعداد محدودی از کارت‌های تهاجمی خود بهره گرفت و این نشان دهنده وضعیت میدان است، به قول یکی از کارشناسان مؤسسه برو کینز این عملیات اقدامی از جنس هشدار بود و با این حال از نظر راهبردی، مقیاس دامنه و پیچیدگی عملیات بسیار قابل توجه بود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: صهیونیست‌ها که با عملیات طوفان الاقصی نخستین شکست اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بزرگ را تجربه کرده بودند با اشتباه محاسباتی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران که در حقیقت بخشی از خاک ایران است، با عملیات پیروزمندانه وعده صادق در سوگ فرو ریختن تار و پود افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی نشستند.

ضرورت تحکیم رابطه با قاره کهن و ثروتمند آفریقا/ وعده صادق عملیات محدودی در اندازه شرارت دشمن بود

عصر جدیدی در منطقه آغاز شده است که بازیگران اصلی آن محور مقاومت هستند

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد یادآور شد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت،  عصر جدیدی در منطقه آغاز شده است که بازیگران اصلی آن پیروان پیامبر اعظم (ص)، ملل شجاع، معتقد و صبور امت جهان اسلام و ستون فقرات آن محور مقاومت است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: به اذعان گزارش شبکه الجزیره رژیم اسرائیل موفق به سرنگونی موشک‌ها و پهپادهای ایرانی نگردید و آنها هم که رهگیری شدند به لطف سامانه‌های آمریکا و متحدان او بود، باید متذکر شوم که موشک‌هایی که با هدف اصابت به هدف، شلیک شدند با حجمی بالاتر از انتظار به اهداف تعیین شده دقیقاً اصابت کردند و این عملیات اثبات کرد ایران می‌تواند هر نقطه از عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده و رژیم متجاوز و کودک‌کش صهیونیستی را تنبیه کند.

وی به پیامدهای عملیات وعده صادق پرداخت و گفت: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک اقدام راهبردی استراتژیک و دارای ابعاد گسترده دفاعی، نظامی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی و حتی حقوقی است و از نظر کارشناسان و تحلیلگران نظامی دارای پیامدهای میان مدت و بلند مدت است.

وعده صادق یک فرصت استثنایی برای ارائه گوشه‌ای از توانمندی‌های کشور

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه اقدام دفاعی ایران بازندگی کشور، منطقه و محور مقاومت را افزایش داد، افزود: این عملیات، قدرت‌های کوچک و بزرگ را معطوف به خود داشت و به عنوان یک رزمایش فرامرزی تجربه‌های ارزشمندی را برای ساختار دفاعی کشور و محور مقاومت ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق هزینه بیش از ۳ میلیارد دلاری را برای صهیونیست‌ها و متحدان آنها همراه داشت، تصریح کرد: به اذعان کارشناسان نظامی عملیات وعده صادق نمونه برجسته از شاهکار و عملیات فضایی چند لایه بود که برتری جمهوری اسلامی ایران را در طراحی، فرماندهی، مدیریت میدان و انهدام اهداف خود به نمایش گذاشت.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: وعده صادق یک فرصت استثنایی برای ارائه گوشه‌ای از توانمندی‌های کشور در زمینه تولید فناوری‌های نظامی به ویژه صنایع هوافضا بود که می‌تواند در حوزه خلق ثروت برای ایران نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

نویسنده: حمیدرضا شاکر

ارسال نظرات