۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۸۲۴۵۳

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ‌ نشست مشترک دولت و مجلس در ماه‌ مبارک رمضان و اجرای طرح ضیافت اندیشه در اردبیل از مهم‌ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور شب گذشته در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسه مشترک دولت و مجلس در آینده نزدیک خبر داد.

وی گفت: در اولین هفته شروع به کار مجلس که مصادف با هفته اول ماه مبارک رمضان است، جلسه مشترک دولت و مجلس برگزار می شود.

معاون رییس جمهور با تأکید بر اهمیت این جلسه، خاطر‌نشان کرد: این جلسه به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و هماهنگی لازم در این خصوص بین دولت و مجلس صورت گرفته است.

به گفته میرتاج الدینی در این جلسه مباحث مختلفی میان مجلس و دولت مطرح می شود که اهم آن ها برنامه پنجم توسعه و اساسنامه صندوق توسعه ملی است.

1200 دانشجو در طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه‌های اردبیل ‌‌نام‌نویسی کردند

حجت‌الاسلام علی نصب، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: طرح ضیافت اندیشه همزمان با سراسر کشور با آغاز ماه مبارک رمضان در دانشگاه اردبیل برگزار می‌شود.

وی گفت: تاکنون 610 دانشجو در دانشگاه محقق‌اردبیلی و 590 دانشجوی دختر در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی، مسابقات ورزشی، برنامه مناجات ختم قرآن و سخنرانی برگزار می‌شود.

دوره آموزشی آشنایی با فرقه وهابیت در مرند آغاز شد

دوره آموزشی بررسی فرقه ضاله وهابیت و پاسخگویی به شبهات پیرامون آن به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند آغاز شد.

حجت الاسلام ولی الله فیاض، رییس اداره تبلیغات اسلامی مرند گفت: این دوره آموزشی با هدف آشنایی جوانان با فرق انحرافی و غنی سازی اوقات فراغت از دهم مرداد تا سی‌ام شهریور با حضور حجت الاسلام صحرایی از استادان حوزه علمیه قم برگزار می شود.

وی تصریح کرد: ضرورت آشنایی جوانان با فرقه های انحرافی و فرقه ضاله وهابیت بیش از هر زمان دیگری مهم و ضروری به نظر می رسد.

مصلای گرمی احداث خواهد شد

سرپرست فرمانداری گرمی در مراسم تجلیل از فعالان ستاد نماز جمعه این شهر اظهار داشت: نماز جمعه از عبادت‌های ارزشمند الهی است که کانون محبت و همدلی‌ها است.

عزیز صحرایی از تأمین زمین مورد نیاز برای احداث مصلای این شهر خبر داد و گفت: در این ارتباط سه هکتار زمین اهدا شده که یک میلیارد ریال اعتبار نیز برای احداث مصلای این شهر اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: به زودی کارهای مطالعاتی و نقشه‌کشی این پروژه آغاز می‌شود./935/پ202/س
ارسال نظرات