۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۸۵۴۳۹

تولید نرم افزار جامع سیمای رستگاران در اصفهان

خبر گزاری رسا ـ نرم افزار جامع فضایل امیر مؤمنان(ع)، غدیر پژوهی و شیعه شناسی با عنوان سیمای رستگاران در اصفهان تولید شد.
نرم افزار
حجت الاسلام حجر اکبری زادگان، مسؤول گروه فرهنگی و هنری بشارت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان گفت: نرم افزار جامع سیمای رستگاران در سه بخش دانشنامه امام علی (ع)، دانشنامه غدیر پژوهی و دانشنامه شیعه شناسی تتدوین و تولید شده است.

وی ادامه داد: در بخش اول معرفی زندگانی امام علی (ع)، امام در قرآن، امام در روایات، فضایل و مناقب امام، نگاهی به سیره حضرت علی (ع)، اصحاب امام علی (ع)، نهج البلاغه و ترجمه ان، دیدگاه های نهج البلاغه، گلچین احادیث علوی، شعر و مدیحه است.

حجت الاسلام اکبری زادگان اظهار داشت: بخش دوم این نرمافزار با عنوان دانشنامه غدیرشناسی پس از پرداختن به خطبه غدیر، به مباحث تاریخ و آداب آن در منابع مذاهب اسلامی می پردازد.

وی اضافه کرد: اثبات امامت و ولایت امام علی(ع) و فرزندان ایشان، امام شناسی در قرآن و روایات اسلامی، غدیر در متون ادبی، مقالات تخصصی، حکایات، شعر و مدح از دیگر بخش های این دانشنامه است.

مسؤول گروه فرهنگی و هنری بشارت بیان داشت: در بخش سوم نرم افزار با عنوان دانشنامه شیعه شناسی، پس از پرداختن به مفهوم شیعه و سر منشا آن، به مباحثی چون تاریخ شیعه از صدر اسلام تا کنون، عقاید شیعه، مطالعات شرق شناسی در خصوص شیعه، جغرافیای شیعه، شیعه و ایرانیان، شیعه و فرق اسلامی، نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلامی، بزرگان و اندیشمندان شیعه، شبهه شناسی شیعه و فرق انحرافی آن پرداخته است.

وی جمع آوری بیش از 430 عنوان کتاب در قالب کتابخانه امام علی(ع) کتابخانه غدیر پژوهی و شیعه شناسی را ویژگی های این نرم افزار عنوان کرد و گفت: جمع آوری بیش از 3500 مقاله در 40 شاخه علمی، پاسخ 500 پرسش در قالب 30 شاخه علمی، معرفی 1200 اثر مکتوب در خصوص امام علی(ع)، 240 عدد تصویر اماکن مقدس شیعه، بانک صوت و امکان استفاده از کتاب ها و مقالات نرم افزاری بر روی گوشی تلفن همراه از دیگر ویژگی های این نرم افزار است./965/پ202/س





ارسال نظرات