۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۰۵۶۲
احزاب معارض بحرین:

ورود نیروهای نظامی خارجی به خاک بحرین اشغالگری آشکار است

خبرگزاری رسا ـ احزاب معارض رژیم فاسد آل خلیفه، اعزام نیروهای نظامی خارجی به خاک بحرین را اشغالگری آشکار و اعلام جنگ علیه ملت توصیف کردند.
اعزام نيروي نظامي سعودي به بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، احزاب معارض رژیم بحرین، بعد از ظهر امروز در نشستی مشترک که در مقر جمعیت شیعی الوفاق ملی اسلامی بزرگترین حزب این کشور برگزار شد دخالت کشورهای حاشیه خلیج فارس در امور داخلی بحرین و اعزام نیروهای نظامی به این کشور را اشغال بحرین و اعلام جنگ توسط نظام اعلام کردند.

احزاب مخالف رژیم بحرین در بیانیه ای تاکید کردند: ورود هر سرباز یا آلت جنگی به بحرین از راه زمین، هوا و دریا اشغالگری آشکار و توطئه علیه ملت به شمار می آید و با توافق نامه ها و قوانین بین المللی مغایرت دارد.

این احزاب افزودند: ملت بحرین در معرض خطری بزرگ قرار دارند و در آستانه آغاز جنگی مسلحانه از سوی ارتش علیه شهروندان بی گناه قرار داریم و از جامعه جهانی و شورای امنیت می خواهیم تا از مردم بحرین در برابر خطر دخالت نظامیان خارجی حمایت کنند.

معارضان بحرینی اظهار داشتند: جهانیان وظیفه دارند تا به سرعت نسبت به حمایت از شهروندان بحرینی در برابر دخالت نظامیان خارجی اقدام کنند و شورای امنیت نیز در جلسه ای فوق العاده، این امر را مورد بررسی قرار دهند.

در بخش پایانی این بیانیه با اشاره به عدم پذیرش مذاکره و گفت و گو با دولت، آمده است: تا هنگامی که قواعد و ضابطه های مذاکره با دولت اعلام نشود با رژیم مذاکره نخواهیم کرد، زیرا نظام در سال 2001 میلادی نیز قول اجرای اصلاحات را داده بود ولی به تعهدات خود عمل نکرد و مردم را فریب داد.

گفتنی است نیروهای نظامی عربستان در قالب شورای همکاری خلیج فارس، امروز با هدف سرکوب شهروندان بحرینی و حفظ نظام آل خلیفه وارد بحرین شده و دولت امارات نیز از ارسال نیروی نظامی به این کشور خبر داد.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ساعتی پیش، اعزام نیروهای عربستانی برای قلع و قمع کردن معترضان بحرینی را به شدت محکوم کرد.

الوفاق ملی اسلامی، العمل الوطنی، المنبر الدیمقراطی، الاخاء الوطنی، العمل الاسلامی، التجمع القومی الدیمقراطی و التجمع الوطنی الدیمقراطی از مهمترین احزاب معارض رژیم آل خلیفه هستند که هدایت و رهبری راهپیمایی ها و تحصن های شهروندان بحرینی را به عهده دارند. /980/گ
ارسال نظرات