۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۶۸۳
مدیر‌ حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

فرقه‌های انحرافی ساخته و پرداخته استعمار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام لطیفی، عرفان‌های دروغین را تهدیدی برای بنیان خانواده‌های ایرانی دانست، گفت: فرق انحرافی ساخته و پرداخته استعمار و استکبار است.
مدير حوزه علميه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا در تبریز، حجت الاسلام لطیفی، مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی امروز در جمع روحانیان طرح هجرت شرکت کننده در دوره آموزشی آشنایی با فرق انحرافی اظهار داشت: مهم‌ترین وجه تمایز آموزه های دینی اسلام ناب با فرقه های نوظهور، بهره‌مندی از قرآن، سنت، اجماع و عقل است.

وی با بیان این‌که فرق انحرافی ساخته و پرداخته استعمار و استکبار هستند، خاطر نشان کرد: اگر نتوانیم اصول متعالی شیعی و اسلامی را به مسلمانان جهان عرضه کنیم، فرق ضاله فرصتی برای گسترش و جولان پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام لطیفی وهابیت سوغات نامبارک استعمار انگلیس برای جهان اسلام دانست و تصریح کرد: افراط و تفریط و بی توجهی به آموزه‌های اصیل قرآنی و نبوی جزء اصولی است که وهابیت بر آن استوار است.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز فرقه های نوظهور و عرفان های دروغین را تهدیدی برای بنیان خانواده های ایرانی دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه موج اسلام گرایی و خداپرستی در جهان رو به گسترش است، روز به روز شاهد گرایش جوانان به مبانی دینی هستیم.

وی جهت دهی و پاسخگویی به نیاز معنوی جوانان را رسالت امروز روحانیت دانست و گفت: فرقه های ضاله بنیان دین و عقاید اسامی مردم را نشانه گرفته اند، عدم تبیین و تبلیغ صحیح آموزه های دینی، انحراف از مسیر اسلام ناب محمدی را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام لطیفی بر حضور روحانیان طرح هجرت در مجالس مذهبی تأکید کرد و گفت: وهابیت و بهائیت سرمایه‌گذاری کلانی در انحراف عقاید دینی جوانان و نوجوانان شیعه کرده است، نباید حوزویان در برابر این هجمه تبلیغی بی تفاوت باشند./935/پ202/س
ارسال نظرات