۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۴۹۵۰
یک کارشناس سیاسی:

رشد روزافزون فرق ضاله حاصل فقر بصیرت و معنویت است

خبرگزاری رسا ـ یک کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر لزوم شناخت اصول ومبانی فرق انحرافی گفت: رشد روزافزون فرق ضاله حاصل نبود شناخت و بصیرت است.
بصيرت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیدعلیرضا نژاد اکبر، کارشناس مسائل سیاسی، روز گذشته در نشست شناخت فرقه ها و کلیساهای خانگی در جمع طلاب ایرانی و غیرایرانی مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد گفت: توطئه دشمنان و بدخواهان بر این است که اکثر جریانات انحرافی از مشهد آغاز و یا در آن بیش از سایر شهرها گسترش یابد.

وی با تأکید بر لزوم ریشه یابی اصولی فرق انحرافی اظهار داشت: همین توجه صرف به علایم ومصداق پروری است که مانع از توجه به اصول و مبانی می شود، با زدن شاخ و برگ ها نمی توان با یک جریان مقابله کرد.

نژاد اکبر تصریح کرد: انسان فطرتا به معنویت تمایل دارد و هنگام فقر معنویت اصولا توجهی ندارد که چه چیزی به عنوان معنویت به خوردش می دهند از این رو یهود(صهیونیزم) با توجه به این اصل، به ترویج انواع عرفان های کاذب از جمله کابالا پرداخت چرا که استفاده از این مباحث انحرافی، در درخت تنومندی به نام اسلام را که هر روز در حال رشد بود انشقاق ایجاد می کرد.

این کارشناس سیاسی، رشد روزافزون فرق ضاله را حاصل نبود شناخت و بصیرت دانست و افزود: یهود از این فقر بصیرت و معنویت بهره برد به طوری که امروز بیش از 80 درصد دولتمردان امریکا یا یهودی هستند و یا گرایش به یهودیت دارند.

وی ابرازد اشت: پیش از انقلاب اسلامی ایران، گرایش به فرق ضاله بسیار کم و ناچیز بود چرا که پتانسیل معنوی مردم در راه مبارزه با طاغوت صرف می شد، پس از انقلاب تا زمان پایان جنگ نیز این گرایشات در راه دفاع مقدس صرف می شد اما متاسفانه پس از آن تا کنون شاهد رشد گسترده فرق وجریان های انحرافی هستیم که نقطه اوج ان در سال های 74 تا 90 اتفاق افتاد.

نژاداکبر ادامه داد: مهمترین دلایل این مساله، توجه مردم و مسوولان از معنویت به سمت رفاه و مصرف گرایی وایجاد فضای فرهنگی آزاد بود که به طور کلی روحیات و هنجارها و ... را تغییر داد و معنویت کمرنگ شد. از سوی دیگر واردات فرهنگی و مذهبی با اهداف مغرضانه هم مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه طرح گفت و گوی تمدن ها برای نفوذ در اسلام و انشقاق آن بود بیان داشت: از سال 74 به بعد فرق ضاله حاشیه ای امن برای گسترش پیدا کردند و در این دوران شاهد چاپ آثاری موهن بودیم.

نزاداکبر با بیان اینکه مسیحیت و تصوف تبلیغات و فعالیت خود را با افق دید چندین ساله برنامه ریزی کرده اند گفت: در دولت هشتم و نهم مبارزه شدید با فرق انحرافی آغاز شد چرا که اساس دولت بر تفکر مهدویت بود که هیچ یک از فرق ضاله در آن جایگاهی ندارند.

این کارشناس سیاسی اظهارد اشت: از میان13 میلیون و400 هزار یهودی در دنیا تنها دو و نیم درصد یهودی هستند و بقیه را صهیونیست ها یعنی یهودیانی که معتقد به بازگشت به ارض موعود به هرقیمتی هستند، تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه یهود، ظهور موعود(عج) را پایان عمر خود می بیند خاطرنشان کرد: مهدویت انتی تز فرق ضاله است؛ مهدویت یعنی انتظار و فلسفه انتظار یعنی پویایی شیعه و خارج شدن انسان ها از رکود و فراهم کردن بستر برای ظهور منجی و عاری از هر آلودگی که این تفکر دقیقا نقطه مقابل تفکر حجتیه است.

نزاداکبر تأکید کرد: به فرموده حضرت علی(ع)، تقوای انسان باید تقوای ستیز باشد نه تقوای پرهیز وگریز؛ یعنی در مبارزه به ترتیب اولویت باید اقدام کرد.

وی با اشاره به هشدار امام خامنه ای نسبت به جنگ نرم و سایبری از سال 88 یادآور شد: بصیرت و آگاهی و شناخت ابزار مهمترین شاخصه های افسران جنگ نرم است./930/پ202/ص
ارسال نظرات