۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۱۲۵۴۰

تازه های نشر موسسه بوستان کتاب

خبرگزاری رسا ـ موسسه بوستان کتاب در تیرماه سال جاری برخی از آثار این مجموعه را بازنشر کرده است.
بوستان کتاب

  به گزارش خبرگزاری رسا، تازه های نشر موسسه بوستان کتاب وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در تیرماه 93 بدین شرح است:

حکمت های درخشان/1
علیرضا صابری - محمدرضا انصاری محلاتی
نوبت چاپ: 5
قطع : وزیری - نوع جلد : سلفون
تعداد صفحه : 924
قیمت : 45000 تومان
 

معرفی اجمالی اثر :
احادیث پیشوایان معصوم(ع) در طول تاریخ به دست عالمان و محدثان خستگى‏ناپذیر، در مجموعه‏هاى بزرگ روایى، گردآورى شده و با زحمات طاقت‏فرساى آنان، میراث عظیم شیعى به یادگار مانده است. زمینه‏هاى این کتاب‏ها متنوع و تعداد آنها در صدها جلد مى‏باشد.
این گستردگی و تنوع، زمینة پدیدآوردنِ کتاب‏های مختصر را فراهم آورده است. کتاب حاضر، یکی از این گزیده‏هاست که مؤلف آن با زحمات چندین ساله و با دقت علمی از میان صدها کتاب حدیثی، آن را فراهم آورده و مترجم آن با تبحر، به فارسی روان برگردانده است. این کتاب برای عموم طبقات جامعه از حوزوی و دانشگاهی، مبلغان و معلمان و دیگر اقشار، سودمند است.
عقاید و اصول و فروع دین، مناقب ائمه اطهار(ع)، مسائل خانوادگى، تعلیم و تربیت، سیاست و اجتماع، دنیا و آخرت، از جمله مباحث این اثر است.

 


 امام علی(ع) صدای عدالت انسانی
جرج جرداق - سید هادی خسروشاهی
نوبت چاپ: 6
قطع : وزیری - نوع جلد : سلفون
تعداد صفحه : 720
قیمت : 36000 تومان


معرفی اجمالی اثر :
درباره شخصیتِ یگانه و ممتازِ پیشواى عدل‏گستران و امامِ اندیشوران، امیرمؤمنان على(ع) آثار گوناگونى به زبان‏هاى مختلف، نگاشته شده و هر یک از زاویه‏اى به این اقیانوس ناپیدا کرانه، نگریسته‏اند. «جرج جرداق» دانشمند مسیحى لبنانى، با مطالعة زندگى و سخنان و نیز شیوة زمام‏دارى آن حضرت، به شدت، مجذوبِ او شد و با غور و تفکر، اثر جاوید از خود به یادگار گذاشت.
کتاب او با نام الامام علی صوة العدالة الانسانیه (امام على صداى عدالت انسانى) در پنج جلد نوشته شده و با ترجمه روان و سلیس استاد سید هادى خسروشاهى به پارسى‏زبانان، اهدا شده است.
اما اثر حاضر، فشرده آن کتاب است که خودِ «جرداق» پیش از بسط و نگارش آن پنج جلد، نوشته است. 

 

 

 

تفسیر خلاصه منهج‏الصادقین/جلد ‏4
مولی فتح الله کاشانی - آیت الله حسن حسن زاده آملی
نوبت چاپ: 2
قطع : وزیری - نوع جلد : سلفون
تعداد صفحه : 704
قیمت : 35000 تومان

معرفی اجمالی اثر :
ملا فتح‏الله کاشانى از عالمان و مفسران بزرگِ سده دهم هجرى است که تلاش‏هاى تفسیرى او، نقش مهمى در تکامل میراث تفسیرى شیعه دارد. تفسیر او با نام «منهج‏الصادقین فى الزام المخالفین» به زبان فارسى، جاى‏گاه ویژه‏اى به خود اختصاص داده است. وى پس از فراغت از تألیف این کتاب، آن را تلخیص کرد و «خلاصه منهج‏الصادقین» نام نهاد.
اثر حاضر، نسخه تحقیق شده «خلاصه منهج‏الصادقین» است که به وسیله علامه حسن‏زاده آملى، انجام‏شده و اکنون در چهار جلد منتشر مى‏شود.


 

 

درسنامه علوم قرآنی / سطح 2
حسین جوان آراسته
نوبت چاپ: 13
قطع : وزیری - نوع جلد : شومیز
تعداد صفحه : 500
قیمت : 24000 تومان

معرفی اجمالی اثر :
علوم قرآنی، دانستنی‏هایی است مرتبط با قرآن که در خدمتِ فهم بهتر این کتاب عظیم قرار می‏گیرد و از موضوعاتی چون: نزول، تدوین و جمع‏آوری، قرائت‏ها، تحریف‏ناپذیری، اعجاز قرآن، ناسخ و منسوخ، محکم و متشابه بحث می‏کند. این دانش‏ها در ترجمه، تفسیر و پژوهش دربارة قرآن کاربرد وسیعی دارد. از همین رو از صدر اسلام، بزرگان صحابه و پس از آنان دانشمندان اسلامی توجه ویژه‏ای به آن داشته‏اند.
اثر حاضر، گامی نو در این عرصه است که نویسنده با تجربة طولانی خود در تدریس مباحث علوم قرآنی کوشیده است با توجه به قواعد آموزشی، مباحث مربوط را در دو سطح (سطح یک و دو) ارائه کند و برای هر بخش، منابع مهم را معرفی نماید.

 

 

نقش همسران رسول خدا در حکومت امیرمومنان
سیدتقی واردی
نوبت چاپ: 3
قطع : رقعی - نوع جلد : شومیز
تعداد صفحه : 316
قیمت : 13000 تومان

معرفی اجمالی اثر :
در دوران خلافت امیرمؤمنان علی(ع) تعدادی از همسران رسول خدا(ص) در قید حیات بودند. برخی از آن بانوان بزرگوار، از حامیان آن حضرت بودند اما اندکی از آنان برای ایشان مشکلاتی به وجود آوردند.
دیدگاه نظری و شیوه رفتاری هر دو دسته، اثرات شگفتی در افکار و عقاید مسلمانان بر جای گذاشتند.
اثر حاضر، در صدد شفاف نمودن این دیدگاه‏ها و مواضع فکری است، تا ابهام‏ها و شبهه‏ها برطرف گردد و گامی در ایجاد وحدت اسلامی برداشته شود.

 

 

احکام روابط زن و مرد و مسائل اجتماعى آن
سیّد مسعود معصومی
نوبت چاپ: 48
قطع : رقعی - نوع جلد : شومیز
تعداد صفحه : 276
قیمت : 12000 تومان

معرفی اجمالی اثر :
مناسبات و روابط در جامعه اسلامى، از مؤلفه‏هاى تکامل اجتماعى است و اجراى احکام شرعى در آن ضامن حفظ و صیانت ارزش‏هاى اخلاقى است. روابط زن و مرد از جمله مناسبات اجتماعى است که لزوم رعایت احکام شرعى در آن، براى جلوگیرى از انحطاط اخلاقى جامعه، نمایان و آشکار است.
با عنایت به حساسیت مسأله و لزوم آگاهى عمومى از احکام مربوط به آن، کتاب «احکام روابط زن و مرد« با شیوه‏اى منظم و روشمند و مطابق با فتاواى چند تن از مراجع بزرگ، احکام نگاه، پوشش، مراودات و عقد و عروسى را تبیین مى‏کند.

 

 

اخلاق در نهج البلاغه
سیدحسین هاشمی
نوبت چاپ: 5
قطع : وزیری - نوع جلد : شومیز
تعداد صفحه : 276
قیمت : 13000 تومان

معرفی اجمالی اثر :
نهج‏البلاغه، دریاى ناپیدا کرانه‏اى است که مى‏توان گوهرهاى گران‏بهایى را از آن صید کرد. هر انسانى ـ به ویژه اهل فکر و نظر ـ که با این کتاب عظیم آشنا شده در برابر بلاغت و نیز ژرفاى آن به شگفتى فرو رفته است.
یکى از جنبه‏هاى برجسته آن، اخلاق است. امیرمؤمنان على(ع) در خطبه‏ها، نامه‏ها و نیز کلمات قصار خود، جنبه‏هاى مختلف اخلاق را بازگفته‏اند. اثر حاضر با موضوعِ «اخلاق در نهج‏البلاغه» گوشه‏اى از تعالیم اخلاقى را در سه بخش آورده است: نفس امّاره و شهوات، کبر و بیمارى‏هاى مشابه، رذایل زبان.

 

 

ویژگی‌های امیرمؤمنان علی‌بن ابیطالب(ع)
ابوعبدالرحمان نسائی - دکتر فتح‌الله نجارزادگان
نوبت چاپ: 3
قطع : وزیری - نوع جلد : شومیز
تعداد صفحه : 244
قیمت : 11000 تومان

معرفی اجمالی اثر :
اثر حاضر یکى از منابع کهن درباره فضائل و مناقب امام على بن ابى‏طالب، حضرت زهرا، امام حسن و امام حسین(ع) است و داراى 194 حدیث با سند «احمد بن شعیب نسائى» - از دانشمندان نامور اهل‏سنت در قرن سوم - مى‏باشد که در میان حدیث پژوهانِ اهل‏سنت از اعتبار و ارزش بالایى برخوردار است.
«سننِ نسائى» یکى از کتاب‏هاى شش‏گانه حدیثىِ کهن اهل‏سنت مى‏باشد.
مترجم محترم این کتاب، هر کدام از احادیث این کتاب را در سایر منابع شیعه و اهل‏سنت شناسایى کرده و در پاورقى آورده است. علاوه بر مقدمه و فهرست‏هاى فنى، پاره‏اى از یادداشت‏ها نیز به کتاب افزوده است.

 

 

سنن النبی(ص)
علامه سید محمد حسین طباطبائی - سید هادی خسروشاهی
نوبت چاپ: 8
قطع : وزیری - نوع جلد : شومیز
تعداد صفحه : 228
قیمت : 11000 تومان

معرفی اجمالی اثر :
به فرموده قرآن کریم، پیامبر گرامى اسلام(ص) الگو و اسوة همة انسان‏هاست و رفتار و گفتار آن بزرگوار، منبع اصیل و بسیار اطمینان‏بخشى برای زندگی است. لذا تأسّى به این اسوة حسنه، شناخت سنت‏هاى آن حضرت، یک ضرورت است.
... علامه سید محمدحسین طباطبائى در اثر حاضر، بخشی از سنن پیامبر اسلام(ص) را در این زمینه‏ها آورده است:
آداب معاشرت، زینت کردن، سفر، زناشویى، خوردنى‏ها و آشامیدنى‏ها، امور مربوط به اموات، آداب نماز، قرائت قرآن، آداب دعا و... .

 

 

اصول عقاید در نگاه قرآن
فریده مصطفوی - فاطمه جعفری
نوبت چاپ: 2
قطع : رقعی - نوع جلد : شومیز
تعداد صفحه : 172
قیمت : 7000 تومان

معرفی اجمالی اثر :
اصول عقاید، آموزه‏های بنیادین اندیشة‏ماست که همة رفتارها و کردارهایمان را در مسیر سعادت و رستگاری، جهت می‏دهد و به حیات بشر، معنا و مفهوم می‏بخشد. به دلیل همین اهمیت در این‏باره، کتاب‏های مختلفی نوشته شده و دانش «کلام» از همین رهگذر پدید آمده است.
اما مطالعه و بررسیِ اصول عقاید از نگاه قرآن را حلاوت دیگری است. اثر حاضر، با همین رویکرد، به سهم خود گام کوچکی را در آستانة قرآن برداشته است.

 

 

حجاب وعفاف
فاطمه عزلتی مقدم
نوبت چاپ: 3
قطع : رقعی - نوع جلد : شومیز
تعداد صفحه : 80
قیمت : 3000 تومان

معرفی اجمالی اثر :
عفاف، حاصلِ «حجاب» و فروبستن دیدگان از نگاه حرام است. این مروارید ارزشمند و سرمایه بی‏بدیل، هیچ‏گاه نباید خدشه‏دار شود، زیرا برای فرد و اجتماع، خسارت بار است.
راه‏های چگونگی حفظ حجاب و عفاف؛ آفات آن و عوامل بدحجابی، از موضوعاتی است که اثر حاضر به آن پرداخته است./916/602/ع

 

 


 

ارسال نظرات