۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۵۴۷۱۱
مفتی مصر:

داعش مفهوم جهاد را به ابتذال کشانده است

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر اقدامات تروریست‎ها را بر خلاف آموزهای اسلامی خواند و تصریح کرد که داعش از عقیده و افکار خوارج تبعیت می‎کند.
شوقي علام مفتي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام، مفتی مصر در مصاحبه با البوابه نیوز، اقدامات تروریست‎ها را محکوم کرد و گفت: جریان‎های تروریستی مفهوم دولت اسلامی و جهاد را در دوران معاصر به ابتذال کشیده‎اند.


وی افزود: تروریست‎ها تحت عنوان دولت اسلامی و جهاد به قلع و قمع مردم بی‎گناه می‎پردازند. آنان با چنین اقداماتی چهره اسلام را مخدوش ساخته‎اند.


این عالم مصری خواستار مبارزه با افکار تروریست‎ها شد و تصریح کرد: تروریست‎ها با جعل احادیث و صدور فتواهای بی اساس درپی مخدوش ساختن چهره اسلام هستند بنابراین علما باید با آنان مقابله کنند و اجازه چنین اقدامی را به آن‎‌ها ندهند.


وی با تأکید بر اینکه اعضای داعش مسلمان نیستند، تصریح کرد: جریان تروریستی داعش به دلیل عدم تحصیل در علوم اسلامی و شرکت در کلاس‎ درس علمای اسلام معنا و مفهوم اصلی اسلام را درک نکرده‎اند.


شوقی علام اسلام را مبرا از اقدامات داعش دانست و خاطرنشان ساخت: اعضای داعش با نام اسلام، مردم را به قتل می‎رسانند. آنان در مسیر جریان خوارج حرکت و از عقیده و افکارشان پیروی می‎کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات