۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۷۸۵۵۵

کتاب «فلسطین» نوشته مقام معظم رهبری در کانون اهتمام صهیونیست‌ها

خبرگزاری رسا ـ رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران سال 2012 کتابی را تحت عنوان «فلسطین» تالیف کرده و در آن به تشریح موضع واضح و ثابت ایران در قبال مساله فلسطین و حتمیت زوال و نابودی رژیم صهیونیستی پرداخت. این کتاب امروز پس از توافق هسته‌ای بار دیگر به کانون توجه صهیونیست‌ها تبدیل شده است که این مساله صراحتا نشان می‌دهد آن‌ها به هر شیوه‌ای در صدد کارشکنی و جلوگیری از تایید نهایی توافق هسته‌ای در کنگره آمریکا هستند.
آيت الله خامنه اي و آزادي قدس

به گزارش خبرگزاری رسا، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دفاع از مساله فلسطین و دشمنی با رژیم اشغالگر قدس به اصلی ثابت در سیاست‌های ایران تبدیل شد. موضع ایران در قبال مساله فلسطین به رغم تمامی تغییر و تحولات منطقه هیچ تغییری نکرد و حمایت تهران از مقاومت فلسطین هرگز تحت تاثیر تحولات منطقه قرار نگرفت و هر کس که در مورد ایران اطلاعاتی داشته باشد، به خوبی می داند که مساله نابودی رژیم صهیونیستی صرفا عبارتی نیست که روزی رییس جمهور ایران مطرح کرده و بر اساس آن به یهودی ستیزی و سامیتیسم متهم شده باشد، بلکه این عبارت بخشی از ادبیات ثابت و غیر قابل تغییر ملت و رهبران ایران و یکی از مسائل اعتقادی آنان است.

 

در کتاب فلسطین نوشته حضرت آیه الله خامنه‌ای در سال 2012 که عبارت است از مجموعه سخنرانی‌ها و بیانات ایشان پیرامون فلسطین، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب ایران به ارائه رویکرد و موضع ایران در قبال منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی و آزادی قدس به عنوان یکی از وظایف امت اسلامی و عربی پرداخته است.

 

مسائل ذکر شده در این کتاب از قبیل دشمن و غذه سرطانی خواندن رژیم صهیونیستی، اظهار شک و تردید در مورد هولوکاست، دعوت به مبارزه مسلحانه علیه این رژیم در کرانه باختری، عدم مشروعیت موجودیت رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین و تشکیل کشور فلسطین در سرزمینی که اقلیتی یهودی در آن ساکن هستند، مسائلی هستند که بارها توسط مسؤولان ایرانی از زمان سرنگونی شاه که یکی از همپیمانان اصلی رژیم صهیونیستی بود، تکرار شده است. اما این کتاب آن هم پس از گذشت 3 سال از تالیف آن امروز به کانون توجهات صهیونیست‌ها تبدیل شده است. اما دلیل چیست؟!

 

کسانی که پیگیر مواضع و رویکردهای رژیم صهیونیستی هستند، به ویژه اظهارات اخیر نتانیاهو که در نشست های محرمانه زیادی اعلام کرده شکست توافق هسته‌ای با ایران مساله‌ای حیاتی و وجودی برای این رژیم است، به راحتی می توانند دریابند که کتاب فلسطین و مسائل ذکر شده در آن در مورد سرنوشت و آینده اسرائیل یکی از ابزارهای تازه صهیونیست‌ها برای جلوگیری از نهایی شدن توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های بزرگ جهان است.

 

روزنامه نیویورک پست آمریکا اولین روزنامه‌ای بود که به این مساله اشاره کرده است. این روزنامه در گزارشی به نقل از امیر طاهری ایرانی مقیم اروپا تحت عنوان ایران کتابی را در مورد چگونگی دور زدن آمریکا و نابودی رژیم صهیونیستی چاپ کرده است آورده است که در شرایطی که جان کری وزیر خارجه آمریکا به هر شیوه‌ای سعی دارد تا به توافق هسته‌ای با ایران دست یابد، دغدغه اصلی رهبر ایران مساله دیگری یعنی نابودی رژیم صهیونیستی است.

 

این گزارش که کتابی 417 صفحه‌ای را در هزار کلمه و اصطلاح خلاصه کرده است، هیچ اشاره‌ای به دلایل موضع خصمانه ایران در قبال رژیم صهیونیستی نکرده است و به رغم اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بیان کرده که مواضع و اصول ایران همان مواضع و اصول قبل از توافق هسته‌ای به ویژه در رابطه با مساله فلسطین است، اما اینکه برخی ادعا کرده‌اند که این کتاب اخیرا و پس از توافق هسته‌ای منتشر شده، کاملا به این مساله اشاره دارد که چرا رژیم صهیونیستی تا این حد به محتوای کتاب و زمان چاپ آن اهمیت می دهد.

 

برای مثال، مجری شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شده که رهبر ایران قرار است به زودی کتابی در مورد فلسطین منتشر کند. همچنین روزنامه اسرائیل الیوم نیز مدعی شده که آیه الله خامنه ای اخیرا کتاب جدیدی را در مورد آرا و مواضع خود منتشر کرده و در آن خواستار نابودی رژیم صهیونیستی شده است.

 

اما از جهت مضمون هم می توان گفت که تمرکز صهیونیست‌ها بر موضع ایران در قبال سرنوشت این رژیم شاید تلاشی برای ازبین بردن اختلافات و شکاف ایجاد شده میان یهودیان آمریکا باشد.

 

روزنامه عبری زبان یدیعوت آهارونوت به نقل از گریگ روزنباوم مسؤول شورای داخلی دمکراتیک یهودی و عضو ایپاک بیان کرده که نزاع در مورد توافق هسته‌ای با ایران، موجب تنش و اختلاف میان یهودیان در آمریکا می شود. وی می گوید تا به حال سابقه نداشته یهودیان تا این اندازه دچار دودستگی و اختلاف باشند. وی حتی فراتر از این رفته و احتمال داده این اختلافات در نهایت به وقوع جنگی داخلی میان یهودیان آمریکا منجر شود.

 

از هم اکنون تا پایان مهلت کنگره آمریکا برای صدور رای نهایی خود در مورد توافق هسته‌ای با ایران و شاید تا بعد از آن هم و از این لحظه تا زمان آزادی جاناتان بولارد جاسوس صهیونیستی در زندان‌های آمریکا کاملا واضح است که بنیامین نتانیاهو هرگز به نصیحت و توصیه ده‌ها مسؤول امنیتی و سیاسی سابق در مورد پذیرش توافق هسته‌ای با ایران به عنوان حقیقتی غیر قابل انکار گوش نخواهد داد و شاید رسانه‌های صهیونیستی نیز ابزاری برای پیشبرد هجمه گسترده خود علیه ایران در اختیار نداشته باشند.

 

همچنین شاید تهران هم فرصتی برای تاکید بر مواضع و اصول ثابت و غیر قابل تصرف خود به ویژه در رابطه با مساله فلسطین پیدا نکند، زیرا تنها چند روز پس از امضای توافف هسته‌ای با گروه 1+5 حضرت آیت الله خامنه‌ای تصریح کرد که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در تظاهرات‌‌های روز جهانی قدس در ایران می تواند صراحتا بیانگر موضع ایرانی‌ها در این باره باشد./994/ب102/د

ارسال نظرات