۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۹۷۷۷۸
در ماه محرم امسال صورت گرفت؛

اهدای بیش از 30 میلیارد ریال نذورات مردمی به حسینیه اعظم زنجان

خبرگزاری رسا ـ مردم زنجان امسال نیز مانند سنوات گذشته بر اساس عشق و ارادتی که به ساحت مقدس امام حسین(ع) و علمدار کربلا دارند، بیش از 30 میلیارد ریال در دهه اول محرم امسال به این مکان مقدس نذورات نقدی و غیر نقدی اهدا کردند.
حسينيه اعظم زنجان

محمد جواد غم پرور، رییس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به نذورات مردمی اهدا شده به حسینیه اعظم زنجان در طول دهه اول ماه محرم امسال، اظهار داشت: جمع وجوه نذورات نقدی و فروش احشام این حسینیه از ابتدا تا دهم محرم سال جاری 3 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به این که مردم اقدام به اهدای وجه نقدی قربانی‌های نذری خود به حسینیه اعظم زنجان می‌کنند، تصریح کرد: در 10 روز گذشته از محرم سال جاری وجوه نقدی یک هزار و 871 رأس گوسفند به حسینیه اعظم اهدا شده است.

 

رییس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان در ادامه با اشاره به تعداد گوسفندان زنده اهدا شده از سوی مردم به حسینیه اعظم زنجان تأکید کرد: چیزی بالغ بر 6 هزار و 40 رأس قربانی زنده به این مکان مقدس اهدا شده است که 2 هزار و 564 رأس از این قربانی ها اعم از گاو و گوسفند در مسیر حرکت دسته عزاداری روز هشتم محرم ذبح شده است.

 

وی در پایان با اشاره به مجموع کل این نذورات خاطرنشان کرد: مجموع نذورات احشام اهدایی به حسینیه اعظم زنجان در طی این مدت 10 هزار و 475 رأس بوده است.

 

گفتنی است؛ دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، به عنوان دهمین میراث دینی مذهبی کشور به ثبت رسیده و بر اساس آمار، دومین قربانگاه جهان اسلام پس منا لقب گرفته است که هر ساله با فرا رسیدن روز هشتم ماه محرم الحرام که در زنجان با عنوان یوم العباس شناخته می شود با حضور عزادارانی از سراسر کشور و جهان به نوحه سرایی مشغول می شوند./949/303/ب1

ارسال نظرات