۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۳۰۸۹۵۱
به همت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه آغاز شد؛

فعالیت کتابخانه تخصصی خانواده، روان‌شناسی کاربردی و تربیت

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه مطالعات امور تهذیبی مدیریت مطالعات امور تربیتی و فرهنگی معاونت تهذیب حوزه های علمیه از فعالیت کتابخانه تخصصی خانواده، روان‌شناسی کاربردی و تربیت در این معاونت و ارائه خدمات به طلاب و پژوهشگران خبرداد.
معاونت تهذيب حوزه هاي علميه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی محمدی صیفار، مدیر گروه مطالعات امور تهذیبی مدیریت مطالعات امور تربیتی و فرهنگی معاونت تهذیب حوزه های علمیه از فعالیت کتابخانه تخصصی خانواده، روانشناسی کاربردی و تربیت در این معاونت و ارائه خدمات به طلاب و پژوهشگران خبرداد.

 

حجت الاسلام محمدی صیفار اظهارداشت: تهذیب و اخلاق از جمله وظایف اصلی معاونت تهذیب حوزه های علمیه بوده و در همین راستا برنامه های متعدی در نظر گرفته شده است .

 

مدیر مطالعات امور تهذیبی معاونت تهذیب حوزه های علمیه افزود: یکی از نیازهای اصلی برای نهادینه کردن تهذیب و اخلاق در حوزه ، انجام فعالیت های مبتنی بر پشتوانه علمی و دینی است که این مهم نیازمند رجوع به کتب و تحقیقات جامع و کامل در این زمینه است .

 

وی افزود: در همین زمینه از مدت ها پیش با بررسی های انجام شده ، تاحدودی منابع و کتب علمی مورد نیاز معاونت تهذیب، جمع آوری گردید .

 

حجت الاسلام محمدی صیفار، با بیان اینکه کتب و منابع این کتابخانه کاملا به صورت تخصصی و در سه بخش خانواده، روان شناسی و تربیتی است، گفت: هم اکنون بیش از 2 هزار جلد کتاب مرجع در این کتابخانه وجود دارد که این تعداد در حال افزایش نیز می باشد.

 

وی استفاده از کتب و منابع در تحقیقات معاونت تهذیب را از اهداف تشکیل این کتابخانه عنوان و تصریح کرد: ایجاد بستری برای تحقیقات تخصصی در زمینه خانواده و تربیت، ترویج فرهنگ پژوهش و ایجاد فضای مناسب و در اختیار قرار دادن کتب تخصصی برای پژوهشگران فعال و مشغول به پایان نامه حوزوی از دیگر اهداف تشکیل این کتابخانه می باشد.

 

مدیر گروه مطالعات امور تهذیبی معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به اینکه این کتابخانه، تنها مکانی است که به صورت تخصصی به گردآوری کتب مربوط اقدام نموده است، بیان داشت: از ویژگی های بارز این کتابخانه نسبت به کتابخانه های مشابه، نگاه و رویکرد اسلامی به کتب و منابع می باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تکمیل و خریداری کتب و منابع مورد نیاز، ایجاد بستر اینترنتی جهت سهولت دسترسی پژوهشگران و گردآوری پایان نامه و تحقیقات مرتبط از جمله برنامه های آینده این کتابخانه است./998/د102/ق 

منبع: معاونت تهذیب حوزه های علمیه

ارسال نظرات