۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۳۱۹۴۶۵
با محوریت شهادت حضرت زهرا؛

نمایش «غیر قابل انکار» در مشهد به روی صحنه می رود

خبرگزاری رسا ـ تئاتر «غیر قابل انکار» با محوریت شهادت حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه در مشهد به روی صحنه می رود.
نمایش «غیر قابل انکار» در مشهد به روی صحنه می رود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جواد کمالی، رییس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با بیان این‌که تئاتر «غیر قابل انکار» با محوریت شهادت حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه در مشهد به روی صحنه می رود، گفت: «غیرقابل انکار» به نویسندگی یاسین حجازی و کارگردانی عباس ممیززاده و به همت مؤسسه فرهنگی هنری هفت آسمان شده است.


وی افزود: این تئاتر، روایت افرادی است که به واسطه پول، مقام یا ترس، دست از دفاع حق کشیده اند و به افراطی گری یا جعل حقایق روی می آورند.


کمالی با اشاره به تأیید محتوای این نمایش از سوی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: این نمایش از 10 تا 25 اسفندماه ساعت 20:30 و روزهای 14، 21 و 23 اسفندماه نیز از ساعت 10 تا 12 صبح در محل تالار نور به روی صحنه می رود.


رییس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با اشاره به استناد نمایش «غیر قابل انکار» به 30 منبع تاریخی روایی شیعه و اهل سنت، گفت: مستندات خود نمایش و مستندات مؤید نمایش که مورد قبول شیعه و اهل سنت و غیرقالب انکار است، در قالب بروشور به مخاطبان ارائه می شود.


وی با بیان این که هنرمندان این تئاتر از هنرمندان پرورش یافته در بسیج هنرمندان استان هستند، افزود: بسیج هنرمندان افزون بر تأمین نیرو، در تأیید محتوا، تبلیغات و تأمین بخشی از هزینه ها نیز با عوامل تئاتر همکاری داشته است. 


در ادامه، ممیززاده، کارگردان تئاتر «غیرقابل انکار» خاطرنشان کرد: مؤسسه هفت آسمان تخصصی ترین و متمرکزترین گروه نمایشی استان است که روی موضوعات فرهنگ و اندیشه دینی و بیان داستان های تاریخی مرتبط با زندگی امروز کار می کند و در عین حال از قصه های تکراری که از آسیب های حوزه نمایش های دینی است، پرهیز دارد.


وی با اشاره به نقش آفرینی 35 نفر در تولید این تئاتر(به جر بازیگران) و صرف هشت هزار و 500 نفر ساعت کار برای آن گفت: این نخستین نمایش درباره شهادت حضرت زهرا(س) که امید است کارهای بعدی در زمینه اعیاد و موالید معصومین(ع) نیز به زودی تولید شود.


ممیززاده با اشاره به عادت نداشتن مردم به هزینه برای امور هنری به ویژه در حوزه مذهبی تصریح کرد: عواید فروش بلیط این تئاتر با عنوان نذر فرهنگی صرف خود پروژه می شود.


کارگردان تئاتر «غیرقابل انکار» ادامه داد: تلاش شده طراحی لباس به گونه ای باشد که حداکثر تأثیر را در برقراری ارتباط با مخاطب داشته باشد و مخاطب داستان را کاربردی ببیند. همچنین طراحی دکور به منظور ایجاد جذابیت بصری و رعایت قوانین تئاتر جدید، به صورت دینامیک بوده و متناسب با فضاهای مختلف تئاتر تغییر می کند. 

 

وی در پاسخ این پرسش که آیا شخصیت حضرت زهرا(س) نیز در این تئاتر به نمایش کشیده شده است، یادآور شد: در مؤسسه آسمان تلاش داریم کاراکترهای مقدس را روی صحنه نیاوریم تا ضمن حفظ حرمت شخصیت، ذهنیت خاصی برای مخاطب ایجاد شود.


ممیززاده در پاسخ این پرسش که در این نمایش، مباحث تفرقه افکن در مسأله شهادت حضرت زهرا(س) چگونه بیان می شود؟، افزود: ما با توجه به این مهم تلاش کردیم نه از بیان آنچه حق و واقعیت است عقب نشینی  کنیم و نه فراتر از واقعیت چیزی بگوییم.


وی تأکید کرد: داستان منطبق برمنابع روایی شیعه و سنی، از دید اجتماعی تحلیل و از زبان یک خانم روایت می شود به گونه ای که اگر کسی آن را انکار کند کل تاریخ را منکر شده است.

 

کارگردان تئاتر «غیرقابل انکار» با بیان این که بلیط از طریق سایت مؤسسه آسمان و نیز گیشه با سی درصد تخفیف به فروش می رسد، خاطرنشان کرد: نمایش آیینی «سلام مادر» نیز به نویسندگی مرتضی علیزاده و کارگردانی جهان پا، همزمان با ایام فاطمیه در مجتمع فرهنگی آیه ها اکران می شود./930/202/ب1

ارسال نظرات