۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۴۲۳۶۷۱
یکی از علمای بحرین:

فریاد اختلاف میان اهل سنت و تشیّع خیانت دینی، ملی و اخلاقی است

عضو ارشد دیده بان حقوق بشر بحرین تاکید کرد که هرگونه فریاد تفرقه میان شیعیان و اهل تسنن خیانت به دین،اخلاق و کشور است.
حجت الاسلام شیخ میثم سلمان عضو ارشد دیده بان حقوق بشر بحرین

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ میثم سلمان مسؤول بخش آزادی‌های دینی دیده‌بان حقوق بشر بحرین با شرکت در همایش «تبعیض و سرکوب دینی» تاکید کرد که تمایز میان شهروندان علت اصلی بحران‌های کشور است.


سلمان با اشاره به لزوم مذاکره برای تحقق تساوی شهروندی به عنوان بخش اصلی برقرای ثبات اجتماعی و سیاسی افزود: حکومت بحرین با امضای عهدنامه و توافقنامه‌های بین المللی ملزم به مبارزه با انواع تبعیض نژادی است. درد و رنج‌هایی که مردم در اثر تبعیض نژادی متحمل شدند مصداق بارز تخلف از قوانین بین المللی حقوق بشر است.


وی حاکمیت را مسؤول صیانت از مردم در برابر تعدّی‌ها و خشونت‌ها دانست و با تاکید بر لزوم لغو تمامی شیوه‌های تبعیض نژادی علیه شهروندان، نهادهای دوست‌دار کشور را به مبارزه با تبعیض، تکفیر، سرکوب‌های دینی و خشونت علیه قومیت‌ها و طایفه‌ها دعوت کرد.


عضو ارشد دیده‌بان حقوق بشر بحرین خاطر نشان کرد: هرگونه تبعیض، سرکوب، محدودسازی و یا برتری که بر اساس گرایش‌های دینی و قومیتی استوار بوده و منجر به بحرانی شدن شرایط و یا تضییع حق انسان‌ها شود به موجب قانون بین المللی ممنوع است. حاکمان بحرینی باید نسبت به حل این مشکل اقدام جدی انجام دهند.


روحانی شیعی بحرین تصریح کرد: تبعیض نژادی علیه 70 درصد از شیعیان مساله‌ای قابل تامل بوده که کشور را از ثبات اجتماعی و سیاسی محروم می‌سازد. مزدوران فتنه‌گر که با قدرت، ثروت، تریبون و حنجره‌های خود فریاد خشونت‌های طایفه‌ای را میان شیعیان و اهل تسنن در بحرین سر می‌دهند، خیانتکاران اخلاقی، دینی و ملی هستند.


سلمان در پایان اظهار داشت که تساوی شهروندی نیاز امروز بحرین بوده و هر راهکاری که سیاست «نادیده انگاشتن تساوی شهروندی» را تقویت کند هیچگاه ثبات امنیتی و اجتماعی را به دنبال نخواهد داشت./981/ب903/د

ارسال نظرات