۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۴۲۵۱۳۹
سید عمار حکیم: 

شعار «اصلاحات» حتی از سوی افراد فاسد نیز استفاده می‎شود

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نسبت به تعرض به پارلمان به شدت هشدار داد و تصریح کرد که شعار اصلاحات از سوی گروه های مختلف حتی مفسدان مورد استفاده قرار می گیرد.
حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در مراسم جشن مبعث که در بغداد برگزار شد، نسبت به سرقت میلیاردها دلار برای پروژه های توهمی هشدار داد و گفت: کسانی که در پی اصلاحات هستند باید سرنوشت این اموال را مشخص کنند. ما به وطن و آزادی و دموکراسی ایمان داشته و پارلمان را نماد آزادی و دموکراسی می دانیم. 

 

وی با اشاره به تلاش برخی گروه ها برای سلب مشروعیت پارلمان افزود: پارلمان خانه ملت است و اجازه نمی دهیم از سوی نمایندگان تحصن کننده یا معترضان خشمگین مورد تعرض قرار گیرد. مشروعیت نظام و دولت به وسیله پارلمان بدست می آید و تجاوز به آن به معنای تجاوز به دولت است.

 

حکیم تصریح کرد: میلیون ها عراقی از تعرض به پارلمان دچار ترس و هراس شدید شده و اگر فضل الهی نبود چندین تن از نمایندگان کشته می شدند. 

 

رییس مجلس اعلای اسلامی تساهل نسبت به مشروعیت نظام را غیرممکن خواند و ادامه داد: برخی گمان می کنند که حق آشوب دارند، آنان باید بدانند که آشوب تنها سبب ویرانی، کینه توزی، انتقام شخصی، تخریب و سرقت می شود.

 

وی اظهار داشت: هم اکنون شعار «اصلاحات» حتی از سوی افراد فاسد نیز استفاده و آن را برای اهداف شخصی بکار می برند. اصلاحات کاملا روشن است و نباید آن را تنها با تغییر یک یا چند وزیر جلوه داد. میلیاردها دلار برای برق و زیرساخت و شهرداری و غیره خرج شد اما تاکنون هیچ پیشرفتی در این زمینه دیده نشده است و باید مسؤولان مورد پیگرد قرار گیرند.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی، العبادی را به اجرای اصلاحات جدی فراخواند و تأکید کرد: ائتلاف ملی به عنوان بزرگترین فراکسیون در پارلمان دچار ضعف شده و این ضعف بر عملکرد دولت و پارلمان تاثیر گذاشته است. بارها نسبت به تضعیف ائتلاف ملی هشدار داده بودیم و به عنوان جریان شهید محراب وظیفه داریم ائتلاف ملی را بازسازی کنیم.

 

حکیم با اشاره به برگزاری زیارت میلیونی امام کاظم(ع) گفت: میلیون ها زائر با وجود تهدیدات امنیت و شرایط سیاسی در این مراسم شرکت کردند تا نشان دهند که باید از توانایی این ملت نیز استفاده کرد. ملت عراق جلوتر از مسؤولان قرار دارد و باید آن را از بحران و شکست دور سازیم./980/ب902/د

ارسال نظرات