۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۲۹۲۹۰
استاد حوزه و دانشگاه: 

آیات قرآن باید در سبک زندگی مردم تجلی پیدا کند

حجت الاسلام مصائبی گفت: بهترین شیوه تربیت و تبلیغ فرهنگ و اخلاق قرآنی، عمل به آیات الهی است، در حقیقت باید با عمل خود مبلغ ارزش های دینی و قرآنی باشیم.
کارگاه آموزشي اخلاقي ويژه مربيان شعب موسسه جامعه القرآن الكريم استان آذربايجان شرقي 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین کارگاه آموزشي اخلاقي ويژه مربيان شعب مؤسسه جامعه القرآن الكريم استان آذربايجان شرقي در آستانه ماه مبارک رمضان صبح امروز در تالار اداره كل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.


حجت الاسلام علی مصائبي، استاد حوزه و دانشگاه در این کارگاه آموزشی با تأکید بر توجه به اخلاق حرفه اي در تربيت نخبگان قرآني، اظهار داشت: اگر جامعه با اخلاق و معرفت قرآنی آشنا شود، بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی اقتصادی برطرف خواهد شد.


مدیركل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که تربیت نسل قرآنی در گرو عمل به دستورات الهی در کلام الله وحی است، افزود: بهترین شیوه تربیت و تبلیغ فرهنگ و اخلاق قرآنی، عمل به آیات الهی است، در حقیقت باید با عمل خود مبلغ ارزش های دینی و قرآنی باشیم.


وی با اشاره به این‌که آیات قرآن باید در سبک زندگی مردم تجلی پیدا کند، تصریح کرد: مادامی که قرآن را تنها در کتابخانه‌ها، مجالس ختم و ترحیم و یا عروسی‌ها به صورت نمادین مورد توجه قرار دهیم، نباید انتظار رفع معضلات جامعه را داشته باشیم، به عبارت دیگر قرآن باید در بطن جامعه پیاده شود.


این استاد حوزه و دانشگاه سعادت دنیا و آخرت بشریت را در گرو عمل به آیات قرآنی دانست و افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری؛ امیدواریم روزی برسد که در کشور 10 میلیون حافظ کل قرآن داشته باشیم، این امر مهم محقق نمی‌شود مگر با تلاش مربیان و نخبگان قرآنی که در صحنه های تعلیم و تربیت حضوری فعال دارند.


حجت الاسلام مصائبی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تلاش در ترویج فرهنگ انتظار تأکید کرد و گفت: فرهنگ مهدویت و انتظار ظهور منجی آخرالزمان به عنوان هویت مکتب تشیع شناخته می شود، در حقیقت مبانی قرآنی با مبانی مهدویت گره خورده است.


فرید حسن‌پور، مدیر اجرایی این کارگاه آمورشی و اخلاقی نیز در سخنانی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره آموزشی، اظهار داشت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته به منظور ايجاد وحدت رويه و هماهنگي بيشتر میان مربيان آموزشي جامعه القرآن الكريم، جلسات متعدد ديگري در قالب كارگاه هاي ضمن خدمت در طول سال برگزار می شود.


وی با بیان این‌که قرار است در طول برگزاری دوره‌های آموزشی از اساتيد برجسته حوزه هاي مختلف علمي، اعتقادي و اخلاقي استفاده شود، افزود: این دوره آموزشی به منظور تقويت بنيه علمي و اعتقادي بخشي از مربيان جامعه القرآن تبريز بوده است./935/202/ب2

ارسال نظرات