۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۴۳۵۷۸۹
آيت الله ايماني:

جهان همواره از حقوق بشر آمريكايي در رنج است

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی روز قدس خشم آمریکا را به دنبال دارد، گفت: امسال روز قدس با هفته حقوق بشر آمریکایی همزمان شده و جهان همواره از حقوق بشر آمریکایی در رنج است.
آيت الله ايماني، نماينده ولي فقيه و امام جمعه شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان در طول تاریخ امت اسلامی ماه انس با قرآن بوده است اما در نظام جمهوری اسلامی این انس و آشنایی تحول پیدا کرده و کیفیت دیگری به دست آورده است.

 

وی با بیان اینکه انس با قرآن و مانوس شدن با آیات قرآن مشکلات زندگی انسان‌ها را در عرصه‌های مختلف حل و فصل می‌کند، گفت: ارتباط با قران پس از ماه رمضان در شهر شیراز و استان فارس کم رنگ نشود و موسسات قرانی فضای گسترش تفسیر قران در استان را فراهم سازند.

 

آیت‌الله ایمانی افزود: حوزه‌های علمیه، ائمه جماعات و اساتید دانشگاهی که با قران آشنایی دارند حلقه‌های تفسیر قرآن را برای طبقات مختلف جامعه برپا کنند و اجازه ندهند قران از دسترس مردم خارج شود.

 

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: مفاهیم قران حلقه‌های تفسیر در آموزش و پرورش، دانشگاه، حوزه‌های علمیه برای نوجوانان و جواناان تبیین شود و تمام این مجموعه‌ها به این نکته مهم توجه کنند.

 

وی با بیان اینکه دشمن از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس ناراحت و خشمگین شده است، تصریح کرد: 6 تا 12 تیر هفته حقوق بشر امریکای در ایران است که ترور مقام معظم رهبری، شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران آنها، بمباران شیمیایی سردشت و کشته شدن 110 انسان بی‌گناه و شیمیایی شدن 80 هزار نفر از نتایج حقوق بشر آمریکایی در ایران است.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ترور شهید صدوقی و بمباران هواپیمای ایرباس 655 توسط ناو امریکایی را از دیگر مصادیق حقوق بشر آمریکایی اعلام و بیان کرد: این حقوق بشر آمریکایی تنها برای یک هفته است.

 

وی اظهار داشت: امسال روز قدس با هفته حقوق بشر آمریکایی همزمان شد و آمریکا با این سوابق زشت و تاریک ادعای حقوق بشر را دارد و هنور هم جنایاتی در سطح دنیا انجام می‌دهد و حکومت‌هایی مانند عربستان که سال گذشته فاجعه منا را ایجاد کرد ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند آیا می‌توان این جنایات را مصداق حقوق بشر دانست؟

 

آیت‌الله ایمانی با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر از تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی درخواست کرد که نماز عید فطر را اقامه کند و گفت: خودم نیز به آیت‌الله دستغیب اقتدا می‌کنم./919/203/ب2

ارسال نظرات