۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۴۳۶۲۹۴
حجت الاسلام جان‌بابایی:

سطحی نگری وزارت ارشاد سبب چالش در عرصه فرهنگی شده است

مسؤول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی گفت: متولی امور فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد است ولی در حقیقت امر، اهمیتی نمی دهد و با سطحی نگری در امور، چالش ایجاد می کند.
حجت الاسلام خانبابایی

حجت الاسلام محمد خانبابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: موضوع فرهنگ از دغدغه های رهبری است چراکه زیرساختهای فرهنگی به درستی ترسیم نشده و یا متولیان امر به صورت جدی در این حوزه ورود پیدا نکرده و کارهای سطحی انجام شده است که انتظارات برآورده نشده است.


وی با اشاره به بی توجهی به هنرمندان انقلابی و ارزشی، گفت: عرصه برای هنرمندان انقلابی باز نیست و برخورد قهری و تندی صورت می گیرد این درحالی است که از افرادی که هنرمند هم گفته نمی شود تجلیل شده و در داخل و خارج از کشور حمایت و پشتیبانی می شوند.


مسؤول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی با اشاره به فضای پسا برجام در کشور و مسأله نفوذ فرهنگی ابراز داشت: بعد از برجام شاهد حضور افرادی تحت عنوان خواننده، هنرپیشه، اساتید دانشگاها و هیئت های فرهنگی و توریست به بهانه تقویت تعاملات فرهنگی وارد کشور شدند که متأسفانه مشخص شد عده ای افراد نفوذی بودند که از سوی شبکه های جاسوسی پشتیبانی می شوند.


حجت الاسلام خان‌بابایی اظهار داشت: متولی امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد است ولی در حقیقت امر، اهمیتی نمی دهد وبا سطحی نگری در امور، چالش ایجاد می کند.


وی به آسیب های رسانه ملی اشاره کرد و گفت: کیفیت و کمیت فیلم های مذهبی و فرهنگی هر روز کمتر می شود این درحالی است که کارهای تولیدی سایر کشورها و استانها پخش می شود.


مدیر سابق حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه افزود: کمبود اعتبار و منابع مالی در صدا و سیمای مراکز استانها، متأسفانه مانع از تولید برنامه های متناسب با شرایط منطقه ای و در حقیقت کاهش رغبت عمومی به برنامه های صداو سیما و گرایش به سمت رسانه های خارجی شده است.


حجت الاسلام خان‌بابایی فرهنگ را گننجینه اصلی کشور دانست که متأسفانه در جمهوری اسلامی ایران مغفول مانده است.


وی در پاسخ به سؤالی در خصوص ارزیابی عملکرد سه ساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: اگر وضعیت رضایت بخش بود رهبری دغدغه فرهنگی نداشتند و با صراحت بیان نمی کردند:« از وضعیت فرهنگ کشور راضی نیستم.»


حجت الاسلام خان‌بابایی در پایان تصریح کرد: متولی امورات فرهنگی، افراد سیاسی و متولی امور سیاسی افراد فرهنگی است، وقتی مهره های یک پازل در جای خود نباشد قطعا وضعیت آشفته خواهد بود./936/302/ب3

ارسال نظرات