۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۳۶۳۲۸
استاد حوزه علمیه خواهران تبیین کرد؛

چگونگی برخورد با دشمنان قرآن براساس آیات قرآن

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان این که خداوند از در سوره فصلت از اقدامات کافران در مخالفت با قرآن خبر می دهد، گفت: در حال حاضر نیز دشمنان قرآن با روش های مختلف از جمله با تفسیر به رای، تحریف و انکار با قرآن مقابله می کنند که در سوره فضلت این اقدامات و چگونگی برخورد با آن ها را هشدار داده است.
قران کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مریم پورحسینی، از اساتید مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس امروز در محفل انس با قرآن با اشاره در این مدرسه علمیه بهسوره فصلت به تبیین هشدار قرآن در خصوص مقابله با کافران و شبهاتی که برای قرآن مطرح می کنند، پرداخت.

 

وی با بیان این که خداوند از در سوره فصلت از اقدامات کافران در مخالفت با قرآن خبرمی دهد، گفت: این توطئه هایی که بر علیه این کتاب آسمانی توطئه شده، شد و می شود،اهمیت و عظمت قرآن را نشان می دهد.

 

پورحسینی با اشاره به ایه 1 تا 25 سوره فصلت، اظهار کرد: خداوند در این آیات بیان می کند که قرآن عربی بوده و بشارت و انزار می دهد و به این شبهه که برخی بر چرایی عربی بودن قرآن وارد می کنند، پاسخ می دهد.

 

این استاد حوزه افزود: اگر قرآن به هر زبان دیگری بود باز هم شبهه وارد می شد که چرا به دیگر زبان نیست، یکی از دلایل عربی بودن قرآن این است که زبان عربی در همه ویژگی ها از جمله در فصاحت، بلاغت و دایره لغات نسبت به زبان های دیگر ممتاز است.

 

خدا به کسانی که با قرآن مخالفت می کنند، سخت برخورد می کند

وی به گرفتار شدن مخالفان قرآن به عذاب الهی اشاره و بیان کرد: در سوره فصلت به این امر تأکید شده است که خدا به کسانی که مخالفت می کنند سخت برخورد می کند و به قوم عاد و ثمود که دستورات الهی را نادیده گرفته و به عذاب الهی دچار شده اند، اشاره می کند.

 

پورحسینی با بیان این که خداوند قرآن را برای بشارت آورده و چه فرقی می کند به چه زبانی باشد، گفت:کسانی در رشته تخصصی خود ممکن استت مطلب را از مقاله های دیگر زبان ها مانند انگلیسی استخراج کند و حال آن که ما معارف خود را از قرآن خارج می کنیم، این مخالفت با منطق سازگار نیست.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در این سوره اطاعت آسمان و زمین از خداوند را داریم و حال آن که انسان ها مخالفت می کند.

 

وی به گوش جان سپردن به آیات قرآن در هنگام تلاوت آن تأکید و ابراز کرد: خداوند از آیه 26 تا 30سوره فصلت، تلاش کافران از جلوگیری از شنیدن قرآن را بیان می کند، این برنامه کفر جهانی از زمان نزول قرآن تا الان است.

 

قرآن موجب آرامش انسان می شود

پورحسینی ادامه داد: در هنگام قرائت قرآن سکوت داشته و به آن گوش جان بسپاریم در غیر این صورت اثرات سویی در روح و روان ما دارد و از نظر معنوی سقوط می کنم.

 

این استاد حوزه قرآن را موجب آرامش انسان ها بیان و اظهار کرد:  خداوند می فرماید: «در مقابل کافران که دشمن قرآن اند، کسانی هستند که استقامت می کنند، قرآن آن ها را به آرامش و نعمت های بهشتی می رساند.»

 

روش مقابله با کافران مانع تراش

وی با اشاره به ایه 34 سوره فصلت که می فرماید:«وَ لا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَ لاَ السَّيِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتي‏ هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذي بَيْنَکَ وَ بَيْنَهُ عَداوَةٌ کَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَميمٌ»، ابراز کرد: قرآن به ما می گوید با کافر مانع تراش برخورد احسن داشته باشید و حال ما در برخی از مجالس زبان تخریبی داریم و فرد را اذیت می کنیم.

 

پورحسینی خاطرنشان کرد: ما باید روش انتقاد را بیاموزیم و زبان انتقاد آزار دهنده نباشد و انتقاد خود را با احترام بیان کنیم.

 

این استاد حوزه با بیان این که قرآن حرف حق است، گفت: در آیه 40 سوره فصلت خداوند حرف قرآن را حق بیان می کند، کسانی که به آیات الهی کفر می ورزند برای خداوند مخفی نمی ماند.

 

برای درک قرآن باید زبان آن را بیاموزیم

وی به یادگیری زبان قرآن برای فهم آن تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از شبهات که برخی به قرآن وارد می کند این است که چون زبان قرآن را متوجه نمی شویم برای ما کارایی ندارد حال آن که هر چیزبی زبان خاص خود را دارد و ما برای درک آن باید زبان آن را یاد بگیرم.

 

قرآن اصالت و حقانیت دارد

پورحسینی در ادامه با اشارهبه آیه 52 سوره فصلت درباره انکار برخی از مردم به اصالت قرآن، گفت: با توجه به این که زمانی که قرآن نازل خط عربی نقطه و اعراب نبوده بنابراین برخی ان را دارای اصالت نمی دانند در حالی که خداوند پاسخ می دهد که قرآن از قرأ است و چیزی که خوانده می شود.

 

این استاد حوزه افزود: قرآن نخست خوانده می شد و سپس امام علی(ع) در گردآوری آن و آموزش اعراب گذاری اقدام می کند بنابراین کسی در اصالت قرآن شک دارد در تاریخ و منابع به تبیین اصالت قرآن پرداخته شده است.

 

وی با اشاره به حقانیت قرآن، گفت: خداوند در آیه 54 و 55 سوره فصلت به حقانیت قران اشاره و می فرماید:«خدا این کتاب را به حق نازل کرده است».

 

پورحسنی در پایان، گفت:  در حال حاضر نیز دشمنان قرآن با روش های مختلف از جمله با تفسیر به رای، تحریف و انکار با قرآن مقابله می کنند که در سوره فضلت این اقدامات و چگونگی برخورد با آن ها را هشدار داده است./1310/201/ب2

ارسال نظرات