۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۳۶۳۲۹
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم مطرح کرد؛

لزوم ممارست بندگان برای ماندن در بهشت رمضان

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این که در ماه میهمانی خدا درهای جهنم به روی بندگان بسته شده و انسان در این ماه رغبتی به گناه ندارد و اهل نزاع و بداخلاقی نیست، گفت: باید دعا کنیم تا بندگان خدا با درب های بسته جهنم همواره در بهشت رمضان بمانند.
حجت لاسلام والمسلمین میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم امشب در حرم رضوی با بیان این که براساس گفته پیامبر گرامی اسلام(ص) در خطبه شعبانیه  انسانها باید تلاش کنند تا  در بهشت رمضان باقی بمانند، گفت: عده ای پس از سلام دادن در نمازهای یومیه، از نماز فاصله می گیرند اما برخی ها «فی صلاتهم دائمون» هستند و  از نماز که بیرون می آیند، قلبشان همچنان در نماز است و انسان می تواند دائما در رمضان باقی بماند.

 

وی ادامه داد: در ماه میهمانی خدا درهای جهنم به روی بندگان خدا بسته شده و انسان در این ماه  رغبتی به گناه  ندارد و اهل نزاع و بداخلاقی نیست، بنابراین باید دعا کنیم درب های جهنم در طول سال همچنان به روی انسان بسته و  انسان همیشه در بهشت رمضان بماند.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به این سخن از امام علی(ع) که می فرمایند «من از آن قومی هستم که قلبم در بهشت و پایم در زمین است»، خاطر نشان کرد:  در برخی شرایط این امکان وجود دارد که  قلب انسان در بهشت رمضان باقی بماند. باید دعا کرد و این را از خداوند متعال خواست، بدون شک همه خوبی ها و نیکی ها در محضر پروردگار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که بر اساس گفته امیرمؤمنان(ع) دعا کلید همه گنج ها تلقی می شود، یادآور شد: انسان ها باید محاسبه گر باشند و شیطان در جامعه منتظر ماست تا سرمایه های انسان را نابود کند. بنابراین  باید کاری کنیم تا سرمایه هایمان حفظ شود.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم افزود: عده ای در محضر پیامبر به ایشان می فرمایند در محضر شما حالمان خوش  است و در منزل حالمان از بین می رود، حضرت فرمودند گام های شیطان سرمایه های شما را از بین می برد و  انسان باید محاسبه کند تا با کم شدن سرمایه هایش آگاه باشد. پس از محاسبه اگر سرمایه هایش تغییر کرده بود، استغفار کند تا سرمایه های از دست رفته اش برگردد.

 

وی با اشاره به ضرورت حفظ دستاوردهای ماه میهمانی خدا برای بهره مندی در سراسر سال، خاطرنشان کرد:  انس با قرآن، قرائت  آل یاسین و قرآن از دستاورد های معنوی رمضان است که باید آن را در سایر ماه ها نیز حفظ کنیم.  از دستاورد های باطنی رمضان نیز روزه و نماز اول وقت را نباید فراموش کرد و روایت های زیادی مبنی بر لزوم قرائت نماز اول وقت آمده است.  همانند رمضان هنگام خواب نیز باید با ذکر و توجه به خواب برویم، این که  همه سال را روزه باشیم هوس است اما سه روز روزه در ماه فضیلت بالایی دارد و مساجد را افطاری دهیم تا تبدیل به سنت شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که باید تلاش کنیم تا صفات نیک حاصل از رمضان را تبدیل به سنت کنیم، اظهار کرد: باید تلاش کرد تا آنچه در رمضان المبارک همچون دوری از اخلاق زشت و ناپسند شکل گرفته، حفظ و صیانت شود و عداوت و کینه توزی از میان برود، همچنین باید نماز اول وقت و روزه را تاکید کرد تا با رمضان بعدی یک قدم پیشگام باشیم./864/202/ب2

 

ارسال نظرات