۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۳۶۶۶۶

گفت‌وگوی تلفنی هنیه با برخی مقامات کشورهای عربی درباره تحولات فلسطین

نایب رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در گفت‎وگوی تلفنی با "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر آخرین تحولات مساله فلسطین و اوضاع انسانی در نوار غزه و نیز روند پیشرفت پروژه های عمرانی را که با سرمایه گذاری قطر در غزه اجرا می شوند، مورد بررسی قرار داد.
حماس

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه در گفت وگوی تلفنی با امیر قطر فرا رسیدن عید سعید فطر را به وی تبریک گفت و روند پیشرفت پروژه های عمرانی قطر در غزه، اوضاع انسانی ساکنان نوار غزه، وضعیت کارمندان دولتی در غزه و بحران شدید برق را تشریح کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی ضمن تمجید از امیر قطر به خاطر حمایت های دائم از قضیه فلسطین و سیر تحولات آن، به بررسی اوضاع ناشی از جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه در تابستان سال 2014 پرداخت که دو سال پیش در چنین روزهایی آغاز شد.

 

هنیه در این گفت وگوی تلفنی با امیر قطر همچنین اوضاع معیشتی دشوار ساکنان غزه در نتیجه تداوم قطع جریان برق را تشریح کرد.

 

امیر قطر نیز ضمن تبریک عید سعید فطر به ساکنان غزه، تاکید کرد که قطر همچنان به حمایت های خود از فلسطینیان و به وپژه اهالی نوار غزه ادامه خواهد داد و آنرا وظیفه خود در برابر فلسطین و غزه می داند.

 

شیخ تمیم همچنین بر پیگیری تمامی تحولات مربوط به اجرای پروژه های عمرانی قطر در غزه تاکید کرد و گفت دوحه به حمایت های خود از آشتی ملی فلسطین از طریق از سر گیری جلسات گفتگوی ملی ادامه می دهد.

 

قطر از پروژه های عمرانی بزرگ در نوار غزه حمایت مالی می کند که از جمله آنها می توان به پروژه های صلاح الدین و رشید، احداث 1000 واحد مسکونی با صاحبان منازل تخریب شده در جریان جنگ 51 روزه غزه و احداث شهرک مسکونی "حمد" برای افراد کم درآمد اشاره کرد.

 

اسماعیل هنیه در همین راستا با عبد الله بن کیران نخست وزیر مراکش هم گفتگوی تلفنی کرد و ضمن تبریک عید سعید فطر، به تشریح اوضاع سخت حاکم بر شهر اشغالی قدس در سایه تداوم پروژه های یهودی سازی رژیم صهیونیستی و تجاوزات روزمره به مسجد مبارک الاقصی پرداخت.

 

وی همچنین با تشریح اوضاع معیشتی سخت ساکنان غزه، از نقش مراکش و "محمد ششم" پادشاه این کشور در پیگیری تجاوزات بی وقفه رژیم اشغالگر قدس علیه مسجد مبارک الاقصی از طریق بر عهده گرفتن ریاست کمیته دائم حمایت از قدس تمجید کرد.

 

نایب رییس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین با تعدادی از شخصیت های برجسته و خانواده های شهدای نوار غزه در منزلش در شهر غزه دیدار کرد.

 

هنیه در همین راستا با اسقف مسیحیان نوار غزه دیدار کرد و وی به نوبه خود از عملکرد سرویس های امنیتی غزه تمجید و ابراز امیدواری کرد که سال آینده، سال وحدت طرف های فلسطینی، پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و لغو محاصره غزه باشد.

 

اسماعیل هنیه ضمن تشکر و قدردانی از حاضران در این دیدار، بر تداوم حمایت و دعوت جنبش حماس به تحقق وحدت ملی در فلسطین تاکید کرد./847/ب102/د

ارسال نظرات