۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۳۶۷۸۶
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

مدیریت جهادی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام حاجی زاده تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را لازمه مدیریت جهادی عنوان کرد و گفت: اگر مدیریت جهادی نباشد اقتصاد مقاومتی تنها در حد شعار باقی خواهد ماند.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، در مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی در مرکز دانشگاه پیام نور، تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را لازمه مدیریت جهادی عنوان کرد و گفت: اگر مدیریت جهادی نباشد اقتصاد مقاومتی تنها در حد شعار باقی خواهد ماند، بنابراین اقدام و عمل با مدیریت جهادی نیاز امروز کشور است.

 

وی بابیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی بدنه نظام جمهوری اسلامی را از نظر اقتصادی تأمین و ترمیم می‌کند، بیان داشت: اقدام و عمل درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی نیازمند تلاش جهادی تمامی آحاد جامعه است و اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌طوری‌که رهبر انقلاب ترسیم کرده‌اند، تحقق یابد، تحریم‌ها کارساز نخواهد بود.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به اینکه محرومیت روستاهای کشور باوجود روحیه جهادی جهاد سازندگی، بر روی مدار توسعه و آبادانی قرارگرفته است، افزود کرد: حفظ روحیه انقلابی همان روحیه جهادی در زمینه‌های مختلف بوده و اکنون برگزاری اردوهای جهادی به عبارتی ادامه تقویت روحیه انقلابی در بین دانشجویان است که برای محرومیت‌زدایی مناطق محروم قدم‌های انقلابی برداشته‌اند.

 

وی تأکید کرد: در برخی از روستاهایی که امکانات مناسبی ندارند، بسیج در قالب اردوهای جهادی و با استفاده از جوانان نیرومند وارد عرصه می‌شود و محرومیت را از دل روستاها پاک می‌کند که همین روحیه جهادی و انقلابی را می‌طلبد، با اردوی جهادی نه‌تنها کمبودها جبران می‌شود بلکه تعامل شکل می‌گیرد که از شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه استان بابیان اینکه اردوهای جهادی و بسیج سازندگی برای دانش آموزان و دانشجویان کلاس کارآموزی است، گفت: طلاق که یکی از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود، دلایل بسیاری دارد و یکی از این دلیل‌ها عدم تحمل فشارهای زندگی است.

 

وی افزود: اگر جوانی نتواند فشار و مشکلات زندگی را مدیریت و رفع کند به خودکفایی نخواهد رسید چراکه برخی از والدین باوجود اینکه امکانات در اختیار فرزندان خود قرار می‌دهند ولی چون آن‌ها را در تنگنا قرار نمی‌دهند شاید این فرزندان با مشکلات عدیده‌ای روبرو گردند که توان تحمل آن را نداشته باشند.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده اردوهای جهادی را نوعی تمرین برای درک واقعی از زندگی دانست و یادآور شد: جوانان با حضور در اردوهای جهادی نه‌تنها قدم‌های مؤثری در بحث محرومیت‌زدایی برمی‌دارند بلکه باتحمل زحمت و مشقت در این اردوها برای داشتن زندگی بهتر تمرین می‌کنند و یک نوع کارآموزی عملی و کسب تجربه می‌نمایند.

 

وی با اشاره به اینکه قدرت موشکی ایران، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را به هراس و لرزه درآورده است، ادامه داد: زمانی بود که کشورمان به ویژه در دوران حکومت رژیم طاغوت از هیچ‌گونه امکاناتی برخوردار نبود، اما به حول و قوه الهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم بدون داشتن تجهیزات و امکانات، یک‌تنه در مقابل جهانیان ایستادند و هشت سال جنگ تحمیلی را اداره کردند که نتیجه پیروزی حق علیه باطل را رقم خورد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه اضافه کرد: تاکنون ایران به پیشرفت‌های متعددی دست‌یافته و دشمنان نظام همواره تلاش می‌کنند تا از پیشرفت‌های علمی، اقتصادی، دفاعی جلوگیری کرده و کشور را ازنظر سیاسی قبضه کنند ولی تنها عامل ایستادگی در مقابل دشمنان، حفظ روحیه انقلابی و انقلابی گری است و اینکه در زمان انقلاب با توجه به تعداد کم دانشجویان ایران ازنظر کمی و کیفی، کارهای بزرگی انجام می‌شد، به خاطر ایستادگی و روحیه تلاش و جهاد بود.

 

وی با تأکید بر اینکه اکنون در زمان حاضر هیچ مقام مسؤولی به‌اندازه مقام معظم رهبری حفظه الله نمی‌تواند جوانان را درک کند، گفت: متأسفانه امروز برخی‌ها جوانان را به ضعف اعتقادی متهم می‌کنند درحالی‌که این‌چنین نیست و حضور در شب‌های احیا، اعتکاف و محافل معنوی حاکی از معنویات جوانانمان هست./202/854/ب1

ارسال نظرات