۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۳۶۷۹۵
کارشناس مسائل دینی:

حجاب و عفاف نقش مهمی در دوری جوانان از ابتذال دارد

حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که رعایت نکردن حجاب، خیانت به تک تک افراد جامعه است، گفت: رعایت کردن حجاب مساوی با دوری از ابتذال جوانان است زیرا این حجاب بوده که اگر رعایت شود، دیگر جوانان به سمت گناه نمی روند.
حجت الاسلام عسگری

حجت الاسلام اصغر عسگری کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با بحث حجاب، گفت: حجاب از ضروریات دین اسلام بوده و کسی که منکر آن شود دیگر آن شخص مرتد محسوب می شود.

 

وی افزود: کسی که در جامعه اسلامی حجاب را رعایت نکند در مسلمان بودن او شک بوده و باید گفت که آن فرد آیا مسلمان است یا نه، زیرا مهم ترین کار برای افراد در خانواده ها، رعایت حجاب شرعی است.

 

حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که رعایت نکردن حجاب، خیانت به تک تک افراد جامعه محسوب می شود، ابراز داشت: حجاب رعایت کردن مساوی با دوری از ابتذال جوانان است زیرا این حجاب بوده که اگر رعایت شود، دیگر جوانان به سمت گناه نمی روند.

 

وی خاطرنشان کرد: زنان با حجاب خود، می توانند بنیان خانواده را حفظ کنند، چراکه افراد با پوشش خود می توانند بهرین زندگی را برای خود اجرا کرده و زندگی دور از خشونت را برای خود ایجاد کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که حجاب مساوی با آرامش در زندگی است، اظهار داشت: کسی که در زندگی خود، می خواهد به همسر خود عشق بورزد، باید حجاب را رعایت کند تا با آرامش کامل بتوانند زندگی کنند.

 

وی بیان داشت: حجاب زنان در جامعه اسلامی همچون ایران بسیار مهم بوده و مسؤولان و افراد نخبه کشور باید برای این بحث، چاره اندیشی کنند تا وضع حجاب در کشور درست شود.

 

حجت الاسلام عسگری با توجه به این که مردم باید با تذکر لسانی امر به معروف کنند، یادآور شد: خداوند در قرآن کریم فرموده اگر کشوری به سمت گناه می رود باید او را امر به معروف و نهی از منکر کنیم تا افراد پاک دچار گناه نشوند.

 

وی ادامه داد: دشمن تمام تلاش خود را برای از بین بردن اعتقادات جوانان کرده و می خواهد جوانان ایران را از طریق شبکه های مجازی و ماهواره، از دین دور کند.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که تهاجم فرهنگی هدف دشمن است، اظهار داشت: بسیاری از بی حجابی ها در جامعه، ریشه در جهالت افراد دارد و مردم نسبت به این مسائل بی توجه هستند.

 

وی در پایان گفت: اگر همه مردم بتوانند امر به معروف و نهی از منکر کنند می توانند افزون بر این که زندگی خوبی را برای خود برقرار کنند، کشور الگویی را هم برای خود در بین کشورهای جهان داشته باشند./302/9707/ب1

ارسال نظرات