۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۴۳۶۸۶۶
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

رضایت خالق و خدمت به خلق نشانه‌ عزت است

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه داشتن قدرت عزت نمی آورد، گفت: هر قدرتمندی عزیز نیست و تنها نیکی و خدمت به خلق و رضایت خداوند است که موجب عزت و عظمت انسان در عرصه گیتی می شود.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور شامگاه شنبه در برنامه «زلال جاری» رادیو معارف با بیان اینکه داشتن قدرت به معنای عزت نیست، گفت: هر قدرتمندی عزیز نیست همانطور که آمریکا و سران استکبار بسیار قدرتمند هستند اما عزیز نیستند.

 

وی با اشاره به اینکه رضایت خداوند، خدمت به خلق و نیکی از نشانه‌های عزت یک قوم و گروه است، گفت: در قرآن کریم خداوند بیان می‌کند که به واسطه ایمان به قوم بنی اسرائیل عزت بخشید و آن‌ها را در مقابل فرعون و سایر دشمنان برتری داد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: اما همین که این قوم در مقابل خداوند روش سرکشی و لجاجت پیشه کردند خداوند قدرتشان را از آن‌ها گرفت و آن‌ها را خار و خفیف کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به اینکه این نوع قهر خداوند با قوم بنی اسرائیل یک نوع قهر مقطعی و لحظه‌ای بود، تصریح کرد: این قهر لحظه‌ای بود اما همین که قوم بنی اسرائیل در برابر پیامبران راه و روش نافرمانی و قتل آن‌ها را در پیش گرفتند خداوند عزت و قدرت آن‌ها را برای همیشه از آن‌ها گرفت و در آیات قرآن کریم بیان شده که خداوند تا روز قیامت این قوم را نفرین کرده و گروهی بر آن‌ها مسلط خواهند شد که هر روز و هر لحظه آن‌ها را شکنجه و آزار خواهند کرد و این نشانه قهر ابدی خداوند بر این قوم سرکش و لجوج است.

 

وی با تأکید بر اینکه خداوند نسبت به خوبی انسان‌ها بسیار حساس بوده و به واسطه این خوبی برکات خود را نه تنها شامل حال انسان بلکه شامل حال نسل او نیز می کند، ادامه داد: برای این موضوع می‌توان به ماجرای همراهی حضرت موسی و حضرت خضر(ع) زمانی که اقدام به تعمیر یک خرابه به واسطه حمایت از دو یتیم می‌کنند اشاره کرد که حضرت خضر(ع) در پایان کارگری خود و حضرت موسی(ع) را برای این دو کودک به این علت بیان می‌کند که پدر آن‌ها انسان خوبی بوده است.

 

رییس ستاد اقامه نماز یادآور شد: کارگری پیامبر برای دو انسان نشان می‌دهد که تا چه اندازه نیکی های انسان در این دنیا مؤثر است و موجب می‌شود که خداوند در حق او و نسلش برکات و رحمت خود را نازل کند./۹۶۸/پ203/ی

ارسال نظرات