۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۴۳۷۰۵۹
نایب رییس مجلس در گفت وگو با رسا:

اقتصاد مقاومتی بدون توجه به تولید داخل محقق نمی‌شود

پزشکیان با تأکید بر این‌که موانع تولید و رونق اقتصادی کشور بایستی برطرف شود، گفت: سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بدون توجه به تولید داخل محقق نمی‌شود.
مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی قوای سه‌گانه و تعامل نزدیک میان دولت و تولیدکنندگان داخلی است، اظهار داشت: سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بدون توجه به تولید داخل محقق نمی‌شود.


پزشکیان با تأکید بر این‌که موانع تولید و رونق اقتصادی کشور بایستی برطرف شود، خاطرنشان کرد: دغدغه همه نمایندگان مردم در مجلس، رفع موانع تولید برای رونق اقتصاد و اشتغال است، باید به این مهم توجه داشت؛ هیچ مشکلی وجود ندارد که برای آن اراده و تصمیمی وجود داشته باشد ولی حل نشود.


وی با اشاره به این‌که برای حل شدن این مشکلات، علم، مشارکت، باور و اعتقاد نیاز است، افزود: همه نمایندگان مردم در مجلس با تمام وجود برای تولید، اشتغال و قطع وابستگی از خارج، بدون محدودیت تلاش خواهند کرد، چراکه اعتقاد داریم اگر بخشی از مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود، در بهبود معیشت مردم اثرگذار است.


نایب رییس اول مجلس دهم، با بیان این‌که برای ادامه مسیر اقتصادی کشور، باید راه، نگاه و برنامه را اصلاح کنیم، تصریح کرد: فقط با حرف زدن و تصور خوب بودن اقتصاد مقاومتی نمی‌توان کاری کرد، چراکه اقدام و عمل لازمه کار است، تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این مسأله است.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی کشور در اولویت قرار دارد، گفت: مادامی که نظام پولی و بانکی کشور اصلاح نشود، صنایع و فعالان اقتصادی کشور درگیر مشکلات عدیده خواهند بود؛ مجلس نقش اساسی می تواند در این عرصه ایفا کند.


وی افزود: در مملکتی که تصمیمی به صورت دو فوریتی البته بدون مطالعه تصویب می‌شود، قطعا باید انتظار مشکلات مختلف را داشت؛ انتظار می رود با همکاری افراد با تجربه و بخش خصوصی، قوانین برای رفع مشکلات تولیدکنندگان داخلی تصویب شود که در غیر این صورت، قوانین مصوب، بر سر راه تولید و اشتغال مشکل آفرینی خواهد شد.


پزشکیان با بیان این که وقتی اشتغال نباشد، فساد و معضلات اجتماعی به وجود می‌آید، افزود: راه حل مشکلات اجتماعی، در تولید و اشتغال است، در مجلس برای برداشتن موانع تولید، عزم و اراده کافی وجود دارد و نمایندگان استان به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی، بهبود شرایط کسب و کار و همچنین اشتغال هستند./935/ت302/ج

 

ارسال نظرات