۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۴۳۷۱۳۱
کارشناس مذهبی:

مصونیت خانواده از خطرات شبکه های ماهواره ای در گروِ کرامت زن است

کارشناس تربیتی نشست «دین، نشاط، زندگی» در حرم رضوی گفت: مصونیت خانواده از خطرات و شبهات ماهواره ای و شبکه های اجتماعی در گروِ حفظ کرامت زن است که با تبیین درست جایگاه و منزلت زن محقق می شود.
حجت الاسلام کشاورز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی کشاورز، کارشناس تربیتی این جلسه از سلسله نشست های «دین، نشاط، زندگی» شبِ دوشنبه، در حرم مطهر امام رضا(ع) با تبیین «جایگاه و مقام زن در اسلام» اظهار کرد: تبیین درست و صحیح جایگاه زن در اسلام از آن جهت امروز اهمیت پیدا می کند که شبهاتی از جانب شبکه های ماهواره ای، شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و فضای مجازی درباره منزلت زن، نبود تساوی حقوق زن و مرد و اعتنانکردن به جایگاه زنان مطرح می شود.

 

وی با بیان این که اگر جایگاه و مقام زن درست تبیین نشود سبب تزلزل عقاید مسلمانان به خصوص زنان جامعه اسلامی می شود، تأکید کرد: اگر با تبیین درست مقام و منزلت زن، او را به کرامتی که قرآن کریم و دین اسلام بر آن قائل است، برسانیم از بسیاری از شبهاتی که امنیت خانواده ها را به خطر انداخته است، جلوگیری می کنیم و مشکلات بی حیائی، بدحجابی و بی حجابی ها در جامعه رفع می شود.

 

حجت الاسلام کشاورز افزود: به بیان امیرمؤمنان علی(ع) هر کس که به کرامت نفس برسد، در وجود خویش بزرگواری احساس می کند که او را از آلوده شدن به شهوات و معاصی دور می سازد.

 

تفکر غربی و الحادی

وی با بیان این که تفکر غربی و الحادی حقیقت و اصالت انسان را منحصر به بدن او می داند، گفت: نگاه غرب به زن و مرد نگاه به یک جنس و نوعی از موجودات است، در نتیجه زن را همتای مرد و مرد را مساوی زن می داند که حقوق آن ها مساوی است و در حقوق تعلیمی، تعلمی و تربیتی نقش مساوی برای آن ها قائل اند.

 

حجت الاسلام کشاورز با بیان این که مکتب اسلام حقیقت انسان را به روح مجرد از مؤنث یا مذکر بودنش است، می داند، خاطرنشان کرد: از منظر اسلام انسانیت افراد تعیین کننده حقوق آن ها است و بستگی به جنسیت آن ها ندارد که این حقیقت انسانیت را روح هر کس تشکیل می دهد.

 

تفکر باطل جاهلی

وی افزود: تفکر باطل جاهلی هرگونه ارزشی را از زنان نفی می کرد و می گفت زنان به فضیلت نمی رسند، حتی اگر ارزشی در زنی وجود داشته باشد بازهم به کمال نمی رسد در حالی که برتری مرد نسبت به زن در اسلام جایگاهی ندارد و زنان می توانند به هرگونه فضیلتی دست پیدا کنند.

 

حجت الاسلام کشاورز با بیان این که هدف دعوت انبیا پرورش و تزکیه روح بشر بوده است، بیان کرد: قرآن کریم می گوید مخاطب من روح همه انسان ها است و اگر آیاتی از قرآن کریم مردان یا زنان را به تنهایی خطاب قرار می دهد، دلیلش تخطئه کردن و بطلان تفکر جاهلی است که گاهی مردان و گاهی زنان را به صراحت مخاطب قرار می دهد.

 

وی عنوان کرد: تفکر امروز جوامع غربی و الحادی و توابع آنان نیز زن را مظهر و ابزار ارضای شهوت مردان می داند که در هر دو تفکر دوران جاهلی و تفکر جوامع الحادی امروز زن تحقیر می شود.

 

حجت الاسلام کشاورز متذکر شد: به کمال رسیدن چهار زن در تاریخ اسلام و الگو شدن برای زنان عالم تقکرات جاهلی و الحادی را نقض می کند حضرت زهرای مرضیه(س) که به مقام ولایت رسیدند، آسیه همسر فرعون که تحت هیچ شرایطی از ایمانش دست نکشید، حضرت خدیجه(س) اولین بانویی که به دین اسلام ایمان آورد، حضرت مریم(س) که در سوره تحریم از عفت و پاکدامنی به عنوان فضیلت وی یاد شده است.

 

وی با تأکید بر این که جنسیت ملاک رسیدن به فضیلت نیست، اظهار کرد: زن به مقاوم والای مادری دست پیدا می کند که چنان ارزشمند است قرآن کریم پس از دستور به احسان و نیکی مشترک به پدر و مادر، مخاطب را به سپاس گزاری از مادرش توصیه می کند که 9 ماه حمل کننده او بوده است./202/1308/ب1

ارسال نظرات