۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۳۷۱۳۸
كارشناس مسائل خانواده مطرح کرد؛

ضرورت حفظ حریم خصوصی مسلمانان در فضای مجازی

كارشناس مسائل خانواده به تبیین شاخصه­‌های زندگی عفیفانه در جامعه پرداخت و گفت: با توجه به هفته عفاف و حجاب، مناسب است که مردم با یک عزم ملی، مخالفت خویش را با هرگونه اعمال خلاف منافی با عفت در جامعه اعلام کنند.
خانم معصومه ظهیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم معصومه ظهيري، كارشناس مسائل زن و خانواده، در برنامه صبح زندگی رادیو معارف، به تبیین شاخصه های زندگی عفیفانه پرداخت و گفت: فطرت انسان به زندگی عفیفانه رغبت دارد و جلوه بیرونی این باور در رفتارهای زندگی انسان­ها بروز پیدا می­کند.

 

ظهیری بیان کرد: حیا یک ملکه درونی در انسان بوده که ثمره آن داشتن عفاف در زندگی است، و این مسأله از طریق آموزش­ها و انتقال از نسل به نسل آموزه های دینی در فرد به وجود می­آید.

 

کارشناس مسائل خانواده ابراز کرد: در خطاب­های قرآن کریم شاخصه­های زندگی عفیفانه برای تمام افراد آورده شده است، بنابراین هر فردی باید برای زی عفیفانه سعی و تلاش کند.

 

ظهیری عنوان داشت: شاخصه­های زندگی عفیفانه از منظر اسلام در پوشش، نگاه، راه رفتن، گفتار و محدودیت ورود و خروج در برخی از مکان­ها است.

 

وی در ادامه سخنانش به ضرورت حفظ حریم خصوصی افراد در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: احکام اسلامی بسیاری درباره حفظ حریم خصوصی افراد وجود دارد و همچنین در بسیاری از آیات قران کریم جلوگیری از ترویج گناهان در جامعه تأکید شده است، بنابراین فیلم گرفتن از حریم ها و روابط خصوصی افراد و انتشار آن در فضای مجازی در اسلام ممنوع است.

 

ظهیری بیان کرد: در حالی که حریم خصوصی غیر مسلمانان محترم است و باید از انتشار آن در جامعه جلوگیری شود، اما متأسفانه برخی در فضای مجازی عکس و فیلم زنان، مردان و روابط خصوصی مسلمانان را انتشار می­دهند که این مسأله گناه دوچندان دارد.

 

ضرورت حفظ و صیانت از حریم خانواده

کارشناس مسائل خانواده ابراز کرد: مناسب است که در هفته حجاب و عفاف این عزم ملی در بانوان و مردان جامعه به وجود آید که خواستار زندگی عفیفانه در جامعه هستند و مخالفت خویش را با هرگونه اعمال خلاف منافی با عفت در جامعه اعلام کنند.

 

ظهیری در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت حفظ و صیانت از حریم خانواده اشاره کرد و عنوان داشت: بر اساس آیات قرآن حفظ صیانت خانواده بر عهده مردان است و آنها باید احکام و آموزه­های دینی را به همسر و فرزندان خویش آموزش دهند.

 

وی با بیان این که متأسفانه جامعه­ ما دچار هجمه و ولنگاری فرهنگی شده است، گفت: فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در جامعه کمرنگ شده و زشتی ها در حال جایگزین شدن خوبی­ها است و برخی غرب­گرایی و مدرنیته را نشانه تشخص انسان و آزادی اجتماعی بیان می کنند.

 

 ظهیری بر لزوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور تأکید و ابراز کرد: مناسب است که مسؤولان برای برطرف این فقر فرهنگی در جامعه و بازگشت به فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه برنامه­ریزی مناسبی داشته باشند./998/پ202/ی

ارسال نظرات