۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۳۷۲۴۶
همزمان با سراسر کشور؛

تجمع بزرگ و مردمی مدافعان حریم خانواده در زنجان برگزار می شود

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه زنجان با اشاره به برگزاری نشست های عفاف و حجاب در کلیه پایگاه های مقاومت و برگزاری نشست تجلیل از بانوان محجبه در حوزه بازار و اصناف در طول هفته در سراسر استان به منابت هفته عفاف و حجاب گفت: امروز نیز تجمع بزرگ و مردمی "مدافعان حریم خانواده" با حضور آحاد مختلف مردم در زنجان برگزار می شود.
عفاف و حجاب

فاطمه سلیمانی، مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به اهمیت بالای موضوع حجاب در جامعه اسلامی اظهار داشت: موضوع عفاف و حجاب از جمله مسائلی است که همواره در جامعه ما مورد بحث قرار گرفته و دیدگاه های متفاوتی را به خود اختصاص داده و مشکلاتی را نیز در زمینه توسعه حجاب در جامعه به وجود آورده است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که حجاب پدیده ای چند بعدی است افزود: حجاب جلوه های گسترده ای در زمینه های اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشته و نماد هویت دینی و ملی افراد محسوب می شود؛ از این رو حجاب برای زن مسلمان در دنیای پر چالش امروزی راهی است که حضور و مشارکت اجتماعی و بستر رشد و شکوفایی او را فراهم می سازد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به مرتبط بودن حجاب و ایفای نقش زنان در جامعه به همدیگر، خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف برای حضور مهم و مؤثر زن در جامعه اسلامی  نقش منحصر به فردی را دارا است.

 

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان در ادامه ابراز داشت: جامعه زنان مسلمان، حجاب را نه تنها عامل عقب ماندگی و بستر ساز ظلم نمی دانند بلکه منبع غنی غرور و افتخار خود می پندارند؛ از این رو زنان مسلمان آن را زبان گویا و صریح خواسته های خود اعلام می کنند، چرا که اسلام برای پیشگیری از جرایم اخلاقی و آسیب های اجتماعی، راهکارهایی را مطرح می کند که مهمترین و بهترین آنها حجاب است.

 

سلیمانی در ادامه با اشاره به نقش بی بدیل خانواده در پذیرش حجاب از سوی فرزندان تصریح کرد: مطالعات نشان می دهد که داشتن حجاب به تاریخچه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خانواده مربوط شده و جامعه پذیری دینی و آشنایی فرد با مفهوم و معنای حجاب، اصولا از خانواده شروع و سپس در محیط آموزشی ادامه می یابد.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دین داری والددین و نقش مستقیم آن در تربیت فرزند گفت: خانواده به عنوان نخستین منبع یادگیری اجتماعی فرد، با انجام و اجرای مراسم و آداب دینی به نحو موثری رفتار فرزند را تحت تاثیر خود قرار داده و نگرش و شعائر دینی را به او منتقل می کند؛ از این رو دین داری والدین و انجام اعمال دینی و مذهبی، اثر مثبت و بالایی بر گرایش دینی نوجوانان و جوانان و رعایت ارزش های دینی در آنان دارد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد و کشف حجاب از سر زنان مسلمان افزود: در 21 تیرماه سال 1315 واقعه اسف بار مسجد گوهرشاد به دستور رضاخان اتفاق افتاد و در این واقعه جمعی از غیرتمندان این ملت در راه حفظ ارزش الهی، یعنی عفت به شهادت رسیدند؛ که در همین راستا از سال گذشته بزرگداشت هفته عفاف و حجاب در دستور کار دستگاه های فرهنگی کشور قرار گرفته است.

 

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان در ادامه اظهار داشت: به همین منظور همانند سال های گذشته در سال جاری نیز ستاد عفاف و حجاب سازمان بسیج جامعه زنان استان تشکیل شده و برنامه هایی را برای اجرا در طول سال و خصوصا هفته عفاف و حجاب برای سراسر استان پیش بینی کرده است.

 

سلیمانی در پایان با اشاره به برگزاری نشست های عفاف و حجاب در کلیه پایگاه های مقاومت سراسر استان و برگزاری نشست تجلیل از بانوان محجبه در حوزه بازار و اصناف در طول هفته در سراسر استان تأکید کرد: امروز نیز تجمع بزرگ و مردمی "مدافعان حریم خانواده" با حضور آحاد مختلف مردم در زنجان برگزار می شود./949/302/ب3

ارسال نظرات