۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۴۳۷۲۸۴
یکی از علمای لبنان:

سکوت جهانیان درباره توهین به شیخ عیسی قاسم بی‎معناست

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان خواستار حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم شد و تصریح کرد سکوت مجامع جهانی در برابر سلب تابعیت از رهبر شیعیان بحرین بی معناست.
حجت الاسلام شیخ حسین غبریس، عضو تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسین غبریس، عضو تجمع علمای مسلمان لبنان، در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم با اشاره به سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم گفت: تکبر و جسارت آل‎خلیفه به حدی رسیده است که پس از قلع و قمع شدید مردم، تابعیت رهبر شیعیان بحرین را سلب می‎کند.

 

وی سلب تابعیت از یک انسان را اقدامی غیر منطقی دانست و تصریح کرد: هیچ حکومتی نمی‎تواند تابعیت شهروندانش را سلب و آنان را بدون هویت رسمی رها کند.

 

این عضو تجمع علمای مسلمانان لبنان افزود: آل‎خلیفه با افزایش فشار به شیعیان درپی خروج انقلاب از حالت مسالمت آمیز است.

 

وی سکوت و بی طرفی مجامع جهانی در رابطه با سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم را بی معنا توصیف کرد و اظهار داشت: همه آزادی خواهان جهان باید در کنار مردم بحرین بایستند و از آنان حمایت کنند.

 

شیخ عیسی قاسم نماد آزادی و فقاهت است

 

تیمیل کرم اوغلو، مسؤول روابط خارجی حزب اسلامی السعاده ترکیه نیز، سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم را اقدامی تاسف بار خواند و خاطرنشان کرد: چنین اقدامات آل‎خلیفه موجب ایجاد اختلاف و درگیری بین شیعیان و اهل تسنن در بحرین می‎شود.

 

وی همه کشورهای منطقه را برابر دانست و ادامه داد: متاسفانه کشتار و قلع و قمع انسان‎های بی‎گناه به شدت در کشورهای منطقه رواج پیدا کرده است و عاملان چنین جنایت‎های مسلمان نیستند.

 

اوغلو بر ضرورت حفظ وحدت در بین امت‎های اسلامی تاکید کرد و گفت: کشورهای غربی با هدف تسلط بر منطقه و رسیدن به اهداف شوم خود درپی ایجاد شکاف در بین امت‎ اسلامی هستند بر این اساس مسلمانان باید در برابر استکبار جهانی بایستند.

 

همچنین محمد البحیصی، عضو هیأت رییسه انجمن دوستی ایران و فلسطین اقدامات آل‎خلیفه علیه شیعیان را دشمنانه توصیف کرد و افزود: هیچ کدام از ادیان الهی و قوانین انسانی اقدامات آل‎خلیفه علیه شیعیان را تایید نمی‎کند. شیخ عیسی قاسم همچنان نماد آزادی، انقلاب و فقاهت باقی خواهند ماند./994/ب933/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات