۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۳۷۳۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حجاب و عفاف تنها مختص بانوان نیست/ خانواده پایگاه اصلی نهادینه شدن فرهنگ حجاب در جامعه

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه حجاب و عفاف تنها مختص بانوان نبوده و باید مردان هم عفت داشته باشند، گفت: مردان جامعه اسلامی باید تلاش کنند در رفتار، گفتار و افکار خود پاک‌دامن باشند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در مراسم حجاب و عفاف که هم‌زمان با بیست و یکم تیر، روز ملی عفاف و حجاب در بجنورد برگزار شد، با اشاره به تهاجم دشمنان به حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، اظهار کرد: دشمنان با بهره‌گیری از شبکه‌های ماهواره‌ای، رسانه‌ها و فضای مجازی، در پی ترویج بی‌بندوباری در جوامع اسلامی هستند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت دشمنان در این زمینه کاملاً حرفه‌ای و هدفمند است، افزود: حجاب و عفاف در جامعه اسلامی موضوعی مهم و زیربنایی بوده، از این‌ رو دشمنان اولویت و تمرکز خود را بر روی این امر گذاشته و تلاش می‌کنند با ترویج بی‌حجابی، بی‌عفتی و بی‌بندوباری در جامعه اسلامی، ارزش‌های دینی و آرمان‌های انقلابی مردم را از بین ببرند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه رعایت حجاب و عفاف سبب ارتقای امنیت روانی، اخلاقی و اجتماعی در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: ارتقای این فرهنگ از انحطاط اخلاقی جامعه، از هم‌ پاشیدگی بنیان خانواده‌ها، بزهکاری‌ها، آشفتگی‌های ذهنی و بیماری‌های روحی و روانی جلوگیری می‌کند.

 

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام هم برای حفظ حرمت، کرامت و شخصیت بانوان و دور ماندن آن‌ها از نگاه‌های مسموم و آلوده رعایت حجاب و عفاف را واجب کرده است، تصریح کرد: رعایت حجاب و عفاف منجر به رشد و تعالی و کمال یک جامعه می‌شود اما از طرف دیگر بی‌حجابی و بی‌عفتی سبب فراگیری گرایش‌های شهوانی مخرب شده و از رشد و کمال مادی و معنوی جامعه جلوگیری خواهد کرد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه البته رعایت حجاب و عفاف تنها مختص بانوان نیست، خاطرنشان کرد: آقایان هم باید به موضوع حجاب و عفاف توجه ویژه‌ای داشته باشند و در رفتار، گفتار و افکار خود پاک‌دامن و عفیف باشند.

 

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به نقش مهم و اساسی نهاد خانواده در نهادینه شدن فرهنگ رعایت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، اظهار کرد: اگر خانواده و والدین خود به حجاب و عفاف عقیده عمیق داشته باشند بدون شک فرزندان نیز به این امر توجه کرده و حساس خواهند بود.

 

به گفته دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی باید برای نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، کار و فعالیت فرهنگی را از خانواده‌ها شروع کرده و والدین را با ثمرات و مزایای رعایت حجاب و عفاف و مضرات و آسیب‌های بی‌حجابی بیش از پیش آشنا کنیم.

 

وی با بیان اینکه داشتن جامعه‌ای سالم درگرو وجود خانواده‌های سالم و اسلامی است، اضافه کرد: از سوی دیگر کم‌توجهی به حجاب و عفاف منجر به از هم گسستن نهاد خانواده و گسترش فساد در جامعه شده و آثار سوء اجتماعی و اخلاقی زیادی در پی خواهد داشت.

 

گفتنی است، بیست و یکم تیر، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و واقعه مسجد گوهرشاد، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است./9314/202/ب2

ارسال نظرات