۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۳۷۳۴۳

اعلام نتایج آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در چهارمحال و بختیاری

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام نتایج نخستین مرحله یازدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، گفت: از مجموع ۱۱۰ شرکت‌ کننده در چهارمحال و بختیاری، ۶۱ نفر در آزمون مرحله نخست پذیرفته شدند.
مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری 

مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، گفت: با اشاره به اعلام نتایج نخستین مرحله یازدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، افزود: از مجموع ۱۱۰ شرکت‌ کننده در چهارمحال و بختیاری، ۶۱ نفر در آزمون مرحله نخست که ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۹۵ به صورت کتبی برگزار شد، پذیرفته شدند که از این تعداد ۴۶ نفر را بانوان و ۱۵ نفر را آقایان تشکیل می ‌دهند.

 

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مرحله دوم این آزمون هفته نخست شهریورماه به صورت شفاهی برگزار می ‌شود که شرکت کنندگان در رشته های حفظ  ۵، ۱۰ ، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم در این آزمون شرکت خواهند کرد.

 

این مقام مسؤول اضافه کرد: بنا بر اعلام دبیرخانه طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، در نخستین مرحله این آزمون، حافظان کل «مجاز برای درجات یک تا سه» حائز نمره ۱۲۹ و بالاتر و حافظان کل «مجاز برای درجه سه» حائز نمره ۱۰۴ تا ۱۲۸ شده‌اند.

 

وی با اشاره به این که نتایج مرحله نخست آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ از پنجم تیرماه اعلام شده است، ادامه داد: شرکت کنندگان در این آزمون می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی www.telavat.com کارنامه خود را مشاهده نمایند.

 

پرتوی در ادامه اظهار داشت: به منظور کمک دولت به مؤسسات قرآنی مردمی و با عنایت به ماده 13 قانون الحاق برخی از مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مؤسسات قرآنی و دارالقرآن ها از پرداخت هزینه های مصارف ماهانه آب، فاضلاب، برق و گاز معاف هستند.

 

رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این معافیت شامل اماکن تجاری وابسته به مؤسسات قرآنی نیست.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که هنوز خانه های قرآن شامل این معافیت نمی شوند، ابراز داشت: قرار گرفتن لیست خانه های قرآن در رده اماکن معاف از پرداخت هزینه های مصرفی نیازمند مصوبه هیأت دولت است که سازمان دارالقرآن الکریم موضوع را پیگیری می کند.

 

وی عنوان داشت: مؤسسات قرآنی مردمی چهارمحال و بختیاری که هنوز از این معافیت بهره مند نشده اند می توانند برای دریافت معرفی نامه به نهادهای مربوطه به اداره امور قرآنی استان مراجعه کنند./302/9457/ب1

ارسال نظرات