۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۳۷۳۴۶
مدیر مؤسسه شمیم خانواده:

شهیدان مصداق بارز یاد خداوند هستند

مدیر مؤسسه شمیم خانواده با اشاره به این که شهیدان مصداق بارز یاد خداوند هستند، گفت: فضای جبهه باید آکنده از یاد خدا باشد، جبهه، گاهی خانه و همسرداری است، گاهی جبهه جنگ نرم است.
شهداء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بانو ریحانه پزشکی، مدیر مؤسسه شمیم خانواده، امروز در حسینیه معین الضعفا در مؤسسه دختران آسمان به رموز موفقیت در جبهه های مختلف پرداخت.
 

وی ابراز کرد: فضای جبهه باید آکنده از یاد خدا باشد، جبهه شما، گاهی خانه و همسرداری است، جبهه گاهی جنگ نرم است و دشمن غیرت را از پسر شما و عفت را از دختر شما می گیرد.
 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هر اندازه مشکلات بیشتر باشد، یاد خداوند باید بیشتر باشد، گفت: برای ثابت قدم بودن در دین دعای «رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ» را یخوانید.  
 

مدیر مؤسسه شمیم خانواده افزود: شهیدان مصداق بارز یاد خدا بودند و در حال حاضر، مدافعین حرم هستند. شهدا رفتند تا امروز در امنیت و آرامش زندگی کنیم. در زمان جنگ تحمیلی نوجوان هایی بودند که معرفت بالایی داشتند.

نزاع پدر و مادر، اقتدار و احترام آن ها را از بین می برد
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه «وَأَطيعُوا اللَّهَ وَرَسولَهُ وَ لا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَ تَذهَبَ ريحُكُم وَاصبِروا، إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرينَ؛ و (فرمان) خدا و پیامبرش را اطاعت نمایید! و نزاع(و کشمکش) نکنید، تا سست نشوید و قدرت(و شوکت) شما از میان نرود! و صبر و استقامت کنید که خداوند با استقامت کنندگان است! »، گفت: وقتی پدر و مادر با هم نزاع می کنند، سبب می شود اقتدار و ابهت و احترام آن ها از بین برود.

 

پزشکی اظهار کرد: براساس آیه قبل، اگر می خواهید پیروز شوید، پایداری داشته باشید و به یاد خداوند باشید. براساس این آیه نیز اگر بخواهیم پیروز شویم، باید اطاعت و وحدت داشته باشید که این دو امر از دو واژه «اطیعوا» و «لاتنازعوا» به دست می آید.
 

مدیر مؤسسه شمیم خانواده افزود: در آیه 46 سوره انفال، به صبر سفارش شده است و نیز به این نکته اشاره می کند که در سایه اختلاف ها، عظمت شما کمتر می شود.  
 

داشتن اتحاد، دستور اسلام است
وی ابراز کرد: اتحاد دستور اسلام است و آیات زیادی در این رابطه وجود دارد. اتحاد همه جا خوب است، به ویژه در مقابله با دشمن وقتی قرار می گیرید، متحد باشید.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در آیه 4 سوره صف آمده است؛ «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلونَ في سَبيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنيانٌ مَرصوصٌ، خداوند کسانی را دوست می‌دارد که در راه او پیکار می‌کنند گوئی بنایی آهنین‌اند!»؛ بر اساس این آیه اگر ما اتحاد داشته باشیم و پشت یکدیگر باشیم، خدا ما را دوست دارد.
 

پزشکی اظهار کرد: خداوند، خانواده ای که کنار یکدیگر باشند را دوست دارد. خداوند دوست دارد که تمام مسلمانان در مقابل دشمن مشترک، کنار یکدیگر بایستند و مقابله کنند./1309/202/ب2

ارسال نظرات