۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۳۷۳۴۷
مدیرکل مدارک علمی حوزه‌های علمیه سراسر کشور؛

رسالت حساس روحانیت دفاع منطقی و عاقلانه از دین است

مدیرکل مدارک علمی حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این که دشمنان با ترفندهای روز به دنبال راه‌اندازی جنگ مذهبی و مسلمان‌کشی در ممالک اسلامی هستند، گفت: رسالت حساس روحانیت دفاع منطقی و عاقلانه از دین است.
روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا حامدی، مدیرکل مدارک علمی حوزه‌های علمیه سراسر کشور امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه میانه، اظهار داشت: در شرایطی که تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام علیه جوامع اسلامی گسترش یافته، رسالت حوزه های علمیه و روحانیت تشیع بسیار خطیر شده است.


وی با بیان این‌که حوزه های علمیه مسؤول حفظ و حراست از اعتقادات و دین مردم در مقابله با تهاجم عقیدتی رسانه‌های غربی هستند، خاطرنشان کرد: نگاهی به تاریخ نشان می دهد که روحانیت شیعه همواره در مقابله با دشمنان اعتقادات و فرهنگ دینی مردم در خط مقدم قرار داشته و از هیچ تهدید ابایی نداشته است.


امام جمعه میانه با اشاره به این‌که دشمنان با ترفندهای روز به دنبال راه‌اندازی جنگ مذهبی در ممالک اسلامی هستند، افزود: دشمنان نظام امروز به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ مذهبی بهترین روش برای رواج مسلمان‌کشی در بلاد اسلامی است، از این رو با تحریک پیروان مذاهب و فرق ضاله درصدد تحقق این هدف شوم است.


حجت الاسلام حامدی رسالت مهم روحانیت را تنویر افکار عمومی و شناساندن مواضع و توطئه های دشمنان اسلام دانست و افزود: امروز بزرگترین وظیفه روحانیت جلوگیری از انحراف و هرگونه بدعت در دین است، روحانیت علاوه بر مسؤولیت شرعی در مقابل رویدادها، مسوولیت اجتماعی نیز بر عهده دارد.


وی مردم‌داری، ساده‌زیستی و حضور در جامعه را از مهم‌ترین ویژگی های یک مبلغ موفق دانست و گفت: روحانیان ضمن این‌که در امور تبلیغ دین و معارف اسلامی اهتمام دارند، باید در راستای رشد فکری و اعتقادی جامعه تلاش کنند، ارتقای بینش و معرفت آحاد جامعه در گرو فعالیت مخلصانه مبلغان دین است.


امام جمعه میانه پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در عراق و سوریه را یکی از ثمرات گسترش تفکر شیعی در منطقه دانست و افزود: استکبار و استعمار به دنبال تضعیف روحیه جهاد و شهادت در کشورهای اسلامی است، لازمه تداوم پیروزی های جبهه مقاومت اسلامی حفظ وحدت و همبستگی شیعه و سنی و بهره مندی از رهنمودهای علمای دین است.


مدیرکل مدارک علمی حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پایان با اشاره به برکات فعالیت مبلغان حوزوی شهرستان میانه در ماه رمضان مبارک گفت: خوشبختانه امسال تمامی برنامه‌ها با نظارت مبلغان حوزوی و بدون هیچ‌گونه بدعت و تحرکات انحرافی برگزار شد که موجب ترویج نشاط معنوی در مساجد شهری و روستایی منطقه بوده است./935/203/ب2

 

ارسال نظرات