۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۳۷۷۱۸

محکومیت خشونت به نام دین در نیوجرسی

ائتلافی متشکل از حدود ۱۰۰ سازمان اسلامی مستقر در ایالت نیوجرسی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای حملات تروریستی داعش در کشورهای مختلف را محکوم کرد.
نیوجرسی

به گزارش خبرگزاری رسا، ائتلافی متشکل از حدود ۱۰۰ سازمان اسلامی مستقر در ایالت نیوجرسی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای حملات تروریستی داعش در بنگلادش، عراق و عربستان و نیز ارتکاب هر نوع خشونت به نام دین را محکوم کرد.


به گزارش ایکنا، در این بیانیه آمده است: تروریست‌هایی که به این جنایات هولناک علیه بشریت دست می‌زنند، دین نمی‌شناسند. آن‌ها چیزی جز یک فرقه مرگ شیطانی و منحرف نیستند که بذر تفرقه را میان مردم جهان می‌کارند.

 

این بیانیه می‌افزاید: همه ادیان منادی صلح، مهربانی، عشق، بردباری در برابر دیگران و کمک به نیازمندان هستند. ما به این وسیله از حمایت محکم رهبران ادیان مختلف از اسلام نیز قدردانی می‌کنیم.

 

همچنین در این بیانیه، همه خشونت‌هایی که به نام ادیان و هر اقدامی که برای تفرقه میان انسان‌ها انجام می‌شود، محکوم شد.

 

سازمان‌های اسلامی نیوجرسی در بیانیه خود تأکید کردند: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که ترور، خشونت و نفرت از عشق و محبتی که ما به یکدیگر داریم پیشی بگیرد.

 

انجمن دانشجویی اهل البیت(ع)، مرکز اسلامی الهدی، مرکز اسلامی التوحید، ائتلاف مسلمانان آمریکا، مسلمانان آمریکا برای دمکراسی، مسلمانان آمریکا برای مقابله با گرسنگی و اتحادیه مسلمانان آمریکایی از جمله مراکز اسلامی عضو این ائتلاف هستند که متشکل از پیروان مذاهب مختلف اسلامی است.

 

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، مراکز اسلامی و مساجد سراسر نیوجرسی، شورای روابط آمریکایی شیعیان، انجمن شیعی شمال آمریکا، بیت القائم و شبکه مسلمانان نیز از دیگر اعضای این ائتلاف هستند.

 

این ائتلاف پیش‌تر حمله تروریستی داعش در ترکیه و سایر کشورها را نیز محکوم کرده و از همه مساجد و مراکز اسلامی نیوجرسی خواسته بود تا با برگزاری مراسم‌ مختلف با قربانیان و بازماندگان این حوادث ابراز همدردی کنند./982/ب102/د

ارسال نظرات