۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۳۷۷۲۳
رییس سازمان اوقاف:

برپایی نظام جمهوری اسلامی مهمترین معروف است

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه برپایی جمهوری اسلامی بالاترین مصداق امر به معروف در کشور بود، گفت: بالاترین منکر حکومت طاغوت و ظالمان در این کشور بود که ملت با رهبری امام خمینی (ره) با آن مبارزه کردند.
حجت الاسلام و المسلمين محمدی

به گزارشخبرگزاری رسا ، حجت الاسلام والمسلمین محمدی صبح امروز در اولین نشست تخصصی ائمه جماعات عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی کشور  که به میزبانی این سازمان در تهران بر گزار شد  اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند که آمر به معروف جانشین خدا و رسول اکرم (ص) است و امام علی (ع) نیز اصل و اساس دین اسلام و هدف نهایی آن را امر به معروف و نهی از منکر و اقامه حدود الهی مطرح کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه اخیرا شبهه ای در کشور مطرح می شود که مگر در زمان شاه مردم به نماز، روزه و عزاداری برای امام حسین (ع) نمی پرداختند پس برای چه انقلاب اسلامی به وجود آمد، گفت: در زمان شاه به این موارد پرداخته می شد اما اصل و اساس دین اسلام مبنی بر امر به معروف و نهی از منکر یعنی مبارزه با ظلم و ستم و عدم سلطه کفار در نظر گرفته نمی شد و در آن زمان دشمنان دین در کشور حاکم بودند و مسئولیت های مهم کشور را بر عهده داشتند.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه امام سجاد (ع) می فرمایند هر کس امر به معروف و نهی از منکر را که دو خصلت خداوند است به پا دارد خداوند آن را عزیز می کند و هر کس آن را نادیده بگیرد خداوند خوار و ذلیلش می کند، گفت: ملت ایران این خصلت خداوند را برپا کرد و در مقابل استکبار جهانی نیز ایستاده است و مورد عزت خداوند قرار گرفته است.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری رمز و راز و اساس این انقلاب از ابتدا تاکنون را عمل کردن بر اساس سیره انقلابی و جهادی مطرح کرده است، گفت: ایشان فرمودند در هر زمینه ای اگر با آمریکا و دیگر دشمنان از قبیل رژیم صهیونیستی روشن سخن بگوییم، موفق بوده ایم و هر کجا غیر از این عمل کنیم، شکست خواهیم خورد.

 

وی با بیان اینکه برپایی جمهوری اسلامی بالاترین مصداق عمل به معروف در این کشور است، تصریح کرد: بالاترین منکر حکومت طاغوت و ستمگران در این کشور بود که ملت با رهبری امام خمینی (ره) با آن مبارزه کردند و هم اکنون نیز با تدابیر مقام معظم رهبری در برابر حاکمیت آمریکا و دیگر دشمنان در این کشور ایستاده اند.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه سازمان اوقاف دارای یک میلیون و 400 هزار رقبه اعم از مسجد، حسینیه و خانه مسکونی در این کشور است، افزود: باید اهمیت پرداخت حق و حقوق موقوفات و قبح موقوفه خواری به عنوان یک منکر  برای مستاجران موقوفات  بیان شود.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با ارایه پیشنهادهایی  به شورای امر به معروف و نهی از منکر گفت: احیای این فریضه الهی نیازمند ضمانت اجرایی است و باید دستگاه ها و نهادهای مختلف نیز از آن حمایت کنند و ستاد مرکزی هم برای هر دستگاه ارزیابی ای از عملکردهایشان داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید از دستگاه ها و نهادهای اجرایی کشور آغاز کرد و در این زمینه باید ابعاد معروف و منکر هر دستگاه و همچنین میزان تطبیق سیاست های آن دستگاه با تدابیر مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی شناسایی شود و میزان انحراف آنها به عنوان امر به معروف و نهی از منکر تذکر داده شود./1325/د102/ی

 

منبع: اوقاف

ارسال نظرات