۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۳۷۷۲۴

حزب سلفی النور در دامن صهیونیست ها افتاد

دیدار پنهانی یکی از اعضای کادر رهبری حزب سلفی النور با تسیبی لیونی وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی در مصر جنجال برانگیز شد.
سامح عبدالحمید حمودة روحانی سلفی مصری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، پایگاه خبری الیوم السابع روز چهارشنبه نوشت: رفعت سعید، رییس شورای مشورتی حزب التجمع مصر از رابطه بین سران حزب سلفی النور با مقامات رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت که دیدارهایی بین سران این حزب با تسیبی لیونی صورت گرفته و برخی رهبران حزب النور نیز با افسران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سفارت آمریکا در قاهره دیدار کرده اند.

 

رفعت سعید گفت که نادر بکار از اعضای کادر رهبری حزب النور اولین بار با تسیبی لیونی در آمریکا دیدار کرد.

 

حزب سلفی النور به دریافت پول از سازمان اطلاعات و جاسوسی عربستان و قطر علیه ایران و حزب الله معروف است. 

 

سعید در گفت و گو با الیوم السابع اظهار داشت: بین دیپلماسی رسمی مصر و کسانی که در پی عادی سازی روابط با این رژیم هستند فرق است و سفر نادر بکار به آمریکا به طور کلی مشکوک است و در سیاست مصر مرسوم نیست که یکی از رهبران حزب مقام و جایگاه خود را در حزب ترک کند و برای تحصیل به آمریکا برود.

 

گفته شده «بکار» برای تحصیل و دریافت مدرک فوق لیسانس در دانشگاه هاروارد به آمریکا سفر کرده است.

 

رفعت سعید به دیدار سران حزب نور با سفیر آمریکا در قاهره نیز اشاره کرد و گفت سران حزب النور افرادی منافق هستند که برای رسیدن به خواسته هایشان به هر کاری دست می زنند.

 

کاربران پایگاه های اینترنتی نیز در واکنش به این دیدار تاکید کردند احزاب سلفی وهابی از دین به عنوان پوششی برای اجرای دستورات رژیم صهیونیستی و یا سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) استفاده می کنند و این کار نه تنها در مصر بلکه در جهان عربی و اسلامی هم صورت می گیرد.

 

بسیاری از کاربران در صفحات اجتماعی از حزب النور سلفی اظهار برائت کرده و آنان را در جهت مطامع و اهداف رژیم صهیونیستی و آمریکا دانستند.

 

رفعت سعید تصریح کرد: حزب النور سلفی شعار مبارزه با ایران را به عنوان خطری برای عرب و امت اسلامی سرداده و این اقدام کاملا با برنامه های سازمان اطلاعات عربستان و قطر علیه ایران مطابقت دارد و ادامه شیطنت های رژیم صهیونیستی علیه ایران است که این کشور را دشمن اول اعراب و مسلمین معرفی کرده تا از خطر این رژیم بر ملت فلسطین و قضیه فلسطینی و همچنین خطرش بر کشورهای عربی و اسلامی در منطقه منحرف کند.

 

این در حالی است که نادر بکار از انتقادات علیه خودش اظهار بی اطلاعی کرده است. 

 

رهبران حزب النور سلفی و الدعوه و صفحات اینترنتی وابسته به آنان از توضیح در باره این دیدار خودداری کردند.

 

پایگاه خبری نهرین نت نیز در این باره نوشت، رادیو صدای اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به دیدار لیونی و بکار در نیویورک اقرار کرد و اعلام نمود این دیدار بنا به درخواست عضو رهبری حزب النور صورت گرفته است.

 

در همین حال حزب النور اعلام کرد مجبور به پاسخ گویی در باره دیدار نادر بکار و تسیبی لیونی نیست.

 

عبدالله بدران عضو دفتر ریاستی حزب النور و دبیر حزب در استان اسکندریه گفت که این حزب مجبور به پاسخ گویی در باره دیدار مذکور نیست و نادر بکار باید خود در باره این مساله سخن بگوید. حزب می داند چه کاری به ضرر و چه کاری به نفعش است. 

 

پایگاه خبری جی بی سی نیوز اردن نیز در این رابطه نوشت، مرکز اطلاع رسانی ائتلاف عزم مصر اعلام کرد قصد دارد فهرست سیاهی از طرفداران عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و در راس آنها نادر بکار و رهبران حزب النور شاخه سیاسی حزب الدعوه سلفی که به طور پنهانی و یا علنی با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرده اند تهیه کند.

 

این ائتلاف در بیانیه ای اعلام کرد اصول ثابت ملی بین همه سیاستمداران در مصر وجود داردو آن بیزاری از هر آن چیزی است که به رژیم صهیونیستی مربوط می شود.

 

چرا که این رژیم همچنان فلسطینیان را به قتل می رساند کودکان را می کشد، خانه را ویران می کند و افراد کهنسال و پیر و بیماران را در محاصره قرار می دهد و فعالیت های شهرک سازی این رژیم در سرزمین های عربی نیز همچنان ادامه دارد.

 

این ائتلاف خواستار تهیه فهرست سیاه از کسانی شد (غیر از مقامات رسمی دولت که به دلیل توافق های بین المللی مجبور به دیدار هستند) که با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار می کنند./994/ب102/د

ارسال نظرات