۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۳۷۸۷۷

ماهنامه پوپک در دویست و شصت و چهارمین گام

دویست و شصت و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
پوپک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 264 ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه تیر‌ماه 1395 چاپ و روانه بازار شد.

 

«شعر آفتاب»، «سرمقاله»، «در باغ مهربانی»، «شعر»، «روزهای نو/ من ماه تیر هستم»، «داستان»، «فکرهای نقره ای»، «جدول»، «خنده منده»، «قصه های نماز» «گفت و گو» و «اگر دکتر زمین بودم» برخی از موضوعات این ماهنامه است.

 

در سرمقاله این ماهنامه با عنوان گاهی وقت ها لازم است خودمان را باور کنیم آمده است: خدای بزرگ به ما نعمت ها و هدیه های بزرگی داده است. از نفت و گاز و منابع زیرزمینی گرفته تا نعمت میوه ها، جنگل ها، دریاها و ... ما در همه تاریخ دانشمندان زیادی داشته ایم که بزرگ و نام دار هستند.

 

مردم ما، مردمی پرتلاش و بااستعدادند. پس هیچ نیازی نیست که چشم مان به داشته ها و ساخته های کشورهای دیگر باشد. ما آن قدر توان و استعداد داریم که بتوانیم همه وسایل مورد نیازمان را خودمان بسازیم. تازهع باید اهل قناعت و استفاده درست هم باشیم تا گرفتار اسراف و بریز و بپاش نشویم. سال «اقتصاد مقاومتی» به ما درس های زیادی می دهد. یکی از درس های مهم آن این است که به خودمان بیاییم و خودمان را باور کنیم.

 

از دیگر موضوعات این ماهنامه می‌توان به مطالبی همچون «قصه های قدیمی»، «سرگرمی»، «باغچه نور»، «مسافران بهشت»، «کاردستی»، «سفرهای من»، «شعر»، «میزگرد بچه ها»، «بچه ها خبر»، «سرگرمی» و «داستان» اشاره کرد.

 

در ذیل بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان باغچه نور مطلبی درباره حرف زدن با خدا آمده که به این شرح است: «دعا، حرف زدن با خدا است. ما می توانیم یک گوشه بنشینیم و راحت با خدا حرف بزنیم. دعاهای کتاب های دعا هم خیلی خوب هستند.

 

یکی از کتاب های دعا، کتاب صحیفه سجادیه است. این کتاب 54 دعا دارد که همه آن ها از امام سجاد علیه السلام است. یکی دیگر از کتاب های دعا، کتاب مفاتیح الجنان است. در این کتاب دعاهای زیادی امده است. این کتاب را شیخ عباس قمی نوشته است. دعاهای این کتاب نیز از پیامبر صلی الله علیه و آله و امامان علیهم السلام به ما رسیده است.

 

دعا فقط برای زمان گرفتاری یا بیماری و بی پولی نیست. آدم های باایمان همیشه دعا می کنند؛ حتی وقتی مشکلی ندارند نیز باز با او سخن می گویند. حضرت علی علیه السلام فرمود: قبل از آمدن بلا دعا کنید».

 

در بخش پایانی این ماهنامه موضوعاتی همچون «بیایید تماشای نمایش»، «پرت و پلا»، «مسابقه دنباله نویسی»، «کبوتر نامه رسان»، «علمی های کوچولو»، «قصه های گوش دراز»، «فرم اشتراک» و «ببین و بگو» به چشم می‌خورد.

 

دویست و شصت و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه تیر‌ماه 1395 در 56 صفحه و به قیمت 3000 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات