۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۳۷۹۳۷

موزه حضرت محمد در هند احداث می‌شود

نخستین موزه حضرت محمد(ص) در زمینی به مساحت حدود ۱۰ هزار متر مربع در حیدرآباد هند احداث می‌شود.
حیدرآباد هند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، روزنامه «سعودی گزت» نوشت: ناصر الزهرانی، ناظر کل سازمان حکمت و گفت‌وگوی عربستان سعودی با ارسال نامه‌ای به سروزیر ایالت «تلانگانا» در هند خواستار اختصاص زمینی برای ساخت نخستین موزه حضرت محمد(ص) در این ایالت شده است.

 

الزهرانی که بیش از ۷ سال برای تألیف دایرةالمعارفی ۵۰۰ جلدی درباره پیامبر اسلام(ص) که هر کدام ۵۰۰ صفحه دارد، وقت صرف کرده، به عنوان مسئول هماهنگی برای ساخت موزه حضرت محمد(ص) در هند انتخاب شده است.

 

در این نامه به سروزیر تلانگانا اطلاع داده شده که دو نفر برای طی روال اختصاص زمین برای احداث این پروژه در حیدرآباد(مرکز ایالت تلانگانا ) عازم هند خواهند شد.

 

سروزیر ایالت تلانگانا نیز با این پیشنهاد موافقت و اعلام کرده است که زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع یا بیشتر را در حیدرآباد به این پروژه اختصاص خواهد داد.

 

الزهرانی با بیان اینکه این پروژه بدون شک یک اتفاق مهم در هند خواهد بود، از سروزیر تلانگانا دعوت کرد تا از مرکز تحقیقاتی تأسیس این موزه که در شهر مکه واقع است، دیدن کند.

 

وی پس از انتشار دایرةالمعارف، پروژه «السلام علیک ایها النبی» را که شامل راه‌اندازی موزه حضرت محمد(ص) در ۲۰ شعبه، یک شبکه تلویزیونی و یک کتابخانه بزرگ است، آغاز کرده است.

 

موزه حضرت محمد(ص) تاکنون در دبی افتتاح شده است.

 

جلسات هفتگی تدبر در قرآن در کویت

 

جلسات هفتگی آموزش «مهارت‌های تدبر در قرآن» در حسینیه «المهدویه» کویت برگزار می‌شود.


این جلسات هفتگی تحت عنوان «الذکر المرتل» برگزار می‌شود و علاوه بر مهارت‌های تدبر در قرآن، «مهم‌ترین قواعد و احکام تجوید»، «اصول و پایه‌های قرائت صحیح» و «حفظ قرآن» آموزش داده می‌شود.


این جلسات روز‌های سه‌شنبه هر هفته ساعت ۹ تا ۱۰ شب در حسینیه «المهدویه» کویت واقع در منطقه «المسایل» کویت برگزار می‌شود و تنها آقایان بالای ۱۴ سال می‌توانند در این جلسات قرآنی هفتگی شرکت کنند.


«یوسف الحجیرات» از اساتید قرآنی کویت، دروس این جلسات هفتگی قرآن را تدریس می‌کند./982/ب101/د
ارسال نظرات