۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۳۷۹۴۵
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه:

ترویج سنت قرض الحسنه فاصله طبقاتی غنی و فقیر را کاهش می دهد

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه ثواب قرض الحسنه از صدقه نیز بالاتر است، گفت: بانکداری اسلامی و ترویج سنت قرض الحسنه فاصله طبقاتی غنی و فقیر را کاهش می دهد.
بانکداری اسلامی بانکداری اسلامی بانکداری اسلامی بانکداری اسلامی بانکداری اسلامی بانکداری اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام جواد کرمی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه ظهر امروز با حضور در جمع کارکنان بانک قرض الحسنه رسالت، ابراز داشت: ترویج سنت قرض الحسنه در جامعه موجب برطرف ساختن مشکلات مالی اقشار مختلف مردم می شود.

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: ثواب قرض الحسنه از صدقه دادن نیز بالاتر بوده و نهادینه ساختن این سنت باید در دستور کار قرار گیرد، قرض الحسنه مورد تأیید خداوند متعال بوده و در دین مبین اسلام بسیار بر این سنت نیکو تأکید شده است.

 

وی ادامه داد: گام برداشتن در راه مرتفع ساختن مشکلات مردم یکی از اصول بانکداری اسلامی بوده و بانک قرض الحسنه رسالت با پرهیز از معاملات ربوی یکی دیگر از اصول بانکداری اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بانکداری اسلامی فاصله طبقاتی غنی و فقیر را کاهش داده و در نقطه مقابل بانکداری ربوی که روز به روز بر شکاف طبقاتی جامعه می افزاید، قرار دارد.

 

حجت الاسلام جوادکرمی بیان داشت: مشارکت بانک قرض الحسنه رسالت در ترویج و اعتلای فرهنگ و ارتقای سطح فرهنگی منطقه بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است و امید است این روند تداوم یابد.

 

حجت الاسلام جواد جاسمی، مدیر اداره اوقاف ناحیه یک کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: خدمت به مردم و حمایت از نیازمندان جامعه امری خداپسندانه بوده و دستگیری از نیازمندان ثواب جزیلی را به دنبال دارد.

 

مدیر اداره اوقاف ناحیه یک کرمانشاه ادامه داد: ترویج بانکداری اسلامی موجب ریشه کن شدن بانکداری ربوی در کشور شده و پرداخت وام های قرض الحسنه به نیازمندان علاوه بر ثواب اخروی موجب برکت در مال نیز می شود.

 

وی تأکید کرد: گام برداشتن در صراط مستقیم و انجام امور مؤکد از جانب خداوند متعال و دوری از امور حرام موجب موفقیت در کار و شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد.

 

سید قاسم جاسمی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از عملکرد بانک قرض الحسنه رسالت عنوان داشت: خدمتگزاران به مردم از مقام و منزلتی والا در نزد خداوند متعال برخوردارند.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: دوری از بانکداری ربوی و جلوگیری از ترویج ربا در جامعه از ویژگی های مهم بانک های خدمتگزار و اسلامی است و امید است با تلاش های بیشتر شاهد تجلی بیش از پیش بانکداری اسلامی در کشور باشیم.

 

شهریار سعید پورع مدیر کل بانک قرض الحسنه رسالت در کرمانشاه نیز در این مراسم بیان داشت: با توجه به استقبال گسترده مردم از خدمات نوین بانکی درباره پرداخت وام های بدون سود فقط با کارمزد دو درصد در کشور و استان کرمانشاه، شعبه آیت الله کاشانی بانک قرض الحسنه رسالت با حضور مسؤولان استانی از جمله مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک کرمانشاه، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه، مهندس افشار مدیر کل بیمه ایران در استان کرمانشاه و دیگر کارکنان و مسؤولان افتتاح شد.

 

سعید پور در پایان ابراز داشت: بانک قرض الحسنه رسالت همواره در راستای فعالیت های فرهنگی و ارتقای سطح فرهنگ در جامعه و اعطای وام‌های بدون سود فقط با کارمزد 2 درصد به سازمان های مختلف از جمله بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر، سازمان فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش و ارتش و مشارکت در امور فرهنگی از جمله سرکشی از خانواده محترم شهدا پیشگام است./857/202/ب2

ارسال نظرات