۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۳۷۹۸۹
بخشایش اردستانی در گفت و گو با رسا:

دولت در ارتباط با برجام واقعیت را به مردم نمی گوید

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولتی ها چون خودشان برجام را امضا کردند دوست دارند بگویند آمریکایی ها تعهدات خود را انجام دادند و بحث هسته ای تمام شده است ولی بهتر است که اعتراف کنند آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند.
بخشایش اردستانی

احمد بخشایش اردستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به گذشت یک سال از برجام و شش ماه از اجرایی شدن آن اظهار کرد: ما از برجام تقریبا دستاوردی نداشتیم، در زمان تصویب برجام تقریبا آرامش روانی برای جامعه ایجاد شد که می توانیم مشکلات مان را تا حدودی با آمریکا برطرف کنیم.

 

وی با بیان اینکه آمریکایی ها از همان ابتدا خواستند انقلاب ما را از بین ببرند و ما را به انزوا بکشانند، بیان کرد: آن ها چهار مشکل در موضوعات هسته ای، حقوق بشر، تروریست و یکی هم بحث اقلیت ها برای ما ایجاد کردند.

 

نماینده مردم اردستان در مجلس نهم ادامه داد: در بحث هسته ای با تصویب برجام ما فکر کردیم مشکلاتمان برطرف شده و امتیازاتی به صورت نقدی پرداخت کردیم، فردو را به یک آزمایشگاه تبدیل کردیم، اراک را سیمان کردیم، 19 هزار سانتریفیوژ را به پنج هزار تبدیل کرده و حدود 10 هزار کیلو اورانیوم غنی شده چهار درصد را به سیصد کیلو تبدیل کردیم.

 

وی با بیان این که بالاترین امتیازی که در برجام دادیم این بود که آمریکایی ها بر منابع ما بوسیله دوربین ها کامل تسلط پیدا کنند، تصریح کرد: طبق برجام قرار شد آن ها نیز تحریم های ما را کم کنند بویژه در بحث فروش نفت و همچنین در بحث سوئیفت ولی آمریکایی ها بهانه جویی های خود را آغاز کردند.

 

بخشایش اردستانی گفت: آمریکایی ها شرکت های اروپایی و آلمانی که با ایران داد و ستد می کردند را جریمه کردند و به آن ها زنگ می زدند که شما اجازه بدهید ما برجام های دیگر را نیز انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه مقامات ما واقعیت را به مردم نمی گویند، اظهار کرد: دولتی ها چون خودشان این توافق را امضا کردند دوست دارند بگویند آمریکایی ها تعهدات خود را انجام دادند و بحث هسته ای تمام شده است ولی بهتر است که اعتراف کنند آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند.

 

نماینده مردم اردستان در مجلس نهم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وعده های دولت مبنی بر چرخیدن چرخ های سانتریفیوژ همراه با چرخ اقتصادی مردم افزود: این ها وعده های تبلیغاتی قبل از انتخابات بود، ایران را گلستان و  آباد می کنیم ولی بعد از انتخابات وارد ساختار واقعی کشور شدند، آقای روحانی سانتریفیوژها را خواباند و هم وضع اقتصادی مردم تاسف آور است.

 

وی با بیان این که دولت باید اعتماد مردم را جلب کند، تصریح کرد: وقتی تورم در کشور وجود دارد و پول نداریم و از آن طرف حقوق های نجومی برای خودشان می نویسند، اگر پول نیست پس این حقوق های نجومی شرکت نفت و بانک ها از کجا است.

 

بخشایش اردستانی گفت: این موضوع باعث می شود که مردم نسبت به نظام چالش پیدا کنند و به نظام بی اعتماد شوند، می گویند این چه کشوری است که خودشان را نمی توانند کنترل کنند و فقط از بیت المال برداشت می کنند، رییس جمهور و هیأت دولت نباید اجازه دهند حقوق های نجومی استخوان لای زخم باقی بماند./858/ت302/ج1

ارسال نظرات