۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۳۸۰۰۷
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی:

مهم ترین هدف حوزه‌های علمیه، انقلابی بار آمدن طلاب است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: باید دروس حوزوی به گونه‌ای تعریف شوند که طلبه‌ها در پایان تحصیلشان طلبه‌ای انقلابی بار بیایند و در دوران تحصیل انقلابی شدن و انقلابی ماندن برای آن‌ها یک دغدغه جدی و مهم باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در دیدار هیأتی از دفتر مقام معظم رهبری که به منظور بازدید از حوزه علمیه استان قزوین، به قزوین سفر کرده‌اند، گفت: اگر آن رسالت‌هایی که قرآن بر عهده ما گذاشته است را عمل کنیم، دچار تحول درونی خواهیم شد و چنین انسانی در مسیر انقلابی شدن قرار می‌گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: انقلابی بودن امری تشکیکی است و ممکن است نهادی تا حدی انقلابی باشد اما هر چقدر با قرآن کریم و اهل بیت (ع) بیشتر انس بگیریم، به همان اندازه انقلابی می‌شویم.

 

اهداف مهم حوزه‌های علمیه انقلابی بار آمدن طلاب است

امام جمعه قزوین بیان کرد: باید دروس حوزوی به گونه‌ای تعریف شوند که طلبه‌ها در پایان تحصیلشان طلبه‌ای انقلابی بار بیایند و در دوران تحصیل انقلابی شدن و انقلابی ماندن برای آن‌ها یک دغدغه جدی و مهم باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: باید راهکارهای نشر، توسعه و تعمیق انقلابی بودن جدی گرفته شود و سرکشی به حوزه‌ها مؤثر ترین کار برای تحقق این هدف است.

 

وی در پایان گفت: هنوز حوزه‌های علمیه با انتظارات رهبری درباره انقلابی بودن و انقلابی ماندن فاصله زیادی دارند و برای تحقق انتظارات و فرمایشات ایشان باید بیش از گذشته تلاش کنیم./203/853/ب1

ارسال نظرات