۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۳۸۱۱۷

درخواست سیاستمدار آمریکایی برای اخراج مسلمانان پایبند به قوانین اسلامی

سیاستمدار افراطی و رییس پیشین مجلس نمایندگان امریکا در اظهاراتی خواهان بررسی پیشینه مسلمانان و در صورت لزوم اخراج مسمانان پایبند به قوانین اسلامی از این کشور شد.
سیاستمدار افراطی و رییس پیشین مجلس نمایندگان امریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، گینگریچ، سیاستمدار افراطی و رییس پیشین مجلس نمایندگان امریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: «تمدن غرب در جنگ به سر می برد. باید صراحتا هر فردی را در اینجا (امریکا) دارای پیشینه هر فرد مسلمان را بررسی کنیم تا اگر وی به قوانین (احکام) اسلامی پایبند باشد، از امریکا اخراج شود.»

 

به گزارش پرس تی وی، این سیاست مدار افراطی افزود: «قوانین اسلام با تمدن غرب ناسازگار است. ما خوشحال می شویم که مسلمانان مدرن که  احکام اسلامی را رها کرده‌اند، به عنوان شهروند پذیرا باشیم.»

 

گینگریچ در پاسخ به سوال خبرنگار فاکس مبنی بر اینکه به چه راهی می توان از باورهای قلبی مسلمانان مطلع شد، گفت: «در گام اول باید از آنها سوال کنید. گام دوم این است که بر آنچه آنها در اینترنت انجام می دهند نظارت کنید. گام سوم، بگذارید صریح باشم، باید بر مساجد نظارت کنید.»

 

وی تصریح کرد: «اسلام گرایان لزوما بد نیستند، اما لزوما (طرفدار) دین صلح (هم) نیستند.»

 

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا نیز اواسط آذر سال گذشته «ممنوعیت کامل ورود مسلمانان» به این کشور را خواستار شده بود.


ترامپ در بیانیه‌ای با استناد به نظرسنجی مرکز سیاست‌های امنیتی مدعی شده بود که  شمار قابل توجهی از مسلمانان «از امریکایی‌ها متنفرند» و در نتیجه باید از این کشور دور بمانند.

 

البته این اظهار نظر ترامپ علیه مسلمانان با انتقاد شدید کاخ سفید، شورای روابط امریکایی-اسلامی و حتی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات امریکا مواجه شد.

 

ترامپ پیش تر نیز خواستار ایجاد یک بانک اطلاعاتی از مسلمانان امریکا برای نظارت بیشتر بر آنها شده بود./982/ب102/د

ارسال نظرات