۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۴۳۸۱۳۷
آیت الله نعیم آبادی:

اثبات حقانیت جمهوری اسلامی دستاورد مذاکرات هسته ای است

امام جمعه بندر عباس با بیان این که دولت باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرد، گفت: تا ما از نظر پولی به دیگران وابسته هستیم و باید نفت بفروشیم تا پول بگیریم همین شرایط را خواهیم داشت و دنیا می تواند کشور را تحت فشار قرار دهد.
آیت الله نعیم ‌آبادی

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به یک سالگی برجام به تحلیل دستاورهای مذاکرات هسته ای پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب از ابتدا خیلی خوشبین به نتیجه مذاکرات و برجام نبودند با این وجود فرمودند که انجام شود.

 

وی افزود: اگر مذاکرات انجام نمی شد دنیا علیه ایران ادعایی هایی مطرح می کرد و می گفت ایران صلح نمی خواهد و جنگ طلب است، آنچه انجام شد قطعا به نفع اسلام و انقلاب بود؛ اگر ما حضور پیدا نمی کردیم دشمن ایران را جنگ طلب معرفی می کرد.

 

امام جمعه بندرعباس با بیان این که ایران با بزرگواری در مذاکرات حضور پیدا کرد، اظهار داشت: از اول حضرت آقا می فرمودند که نسبت به نتیجه کار خوشبین نیستند اما اصل قضیه را حمایت کردند که حمایت به حقی بود؛ الان همه می بینند که آمریکا بازی در می آورد.

 

وی ادامه داد: آمریکا در مسائل اقتصادی چوب لای چرخ می گذارد، بسیاری از ماهیت آمریکا شناخت ندارند اما باید بدانند این اختاپوس هزار پا دست از سر ملت ها بر نمی دارد، پیروز جنگ کسی است که یک دقیقه بیشتر مقاومت کند.

 

آیت الله نعیم آبادی با تأکید بر این که همانگونه که رهبری عزیز انقلاب می فرمایند باید عمل شود، ابراز داشت: در این صورت نتیجه های خوبی عائد کشور می شود، چون دشمن را خلع سلاح کردیم چه به اهداف برسیم یا نرسیم پیروز هستیم.

 

وی عنوان کرد: برخی آثار مثبت برجام نیز وجود داشته اما مانع بزرگ آمریکا جهانخوار است، متأسفانه کشورهای اروپایی به وجهی نوکر آمریکا هستند، با مقاومت و پایمردی باید آمریکا را در فضای مفتضحانه قرار دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به وعده های رییس جمهور برای رونق و شکوفایی اقتصادی خاطرنشان کرد: دولت اگر وعده داده بود فکر می کرد که شاید مذاکرات پول داشته باشد، یکی از استانداران می گفت از شهریور پارسال تا حالا هیچ مبلغی به عنوان کارهای عمرانی داده نشده و تنها توانستیم حقوق کارکنان را تأمین کنیم، خب با این وضعیت چگونه می تواند به وعده ها عمل کند.

 

وی اضافه کرد: وعده ها مشروط است یعنی اگر پول داشتند کار می کردند و واقعا هم ندارند، بسیاری از بخش ها از دولت طلب دارند اما ندارد که پرداخت کند، وعده های عمرانی به وجود پول وابسته است و اگر پول نباشد کاری نمی شود کرد.

 

امام جمعه بندر عباس با بیان این که دولت باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرد، گفت: تا ما از نظر پولی به دیگران وابسته هستیم و باید نفت بفروشیم تا پول بگیریم همین شرایط را خواهیم داشت و دنیا می تواند کشور را تحت فشار قرار دهد اما به عنوان مثال آمریکا می خواهد با چین چکار کند، اقتصاد چین بازویی بوده و نفتی نیست.

 

وی افزود: دولت باید بودجه ها را بیشتر در مسیر تولید مصرف کند، اگر مردم در صحنه حضور پیدا کنند تا حد زیادی و با گذشت زمان مشکلات حل خواهد شد./1323/ت302/ج

محمد قمین

ارسال نظرات