۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۳۸۲۸۸

پیکر شهید مدافع حرم در ملکان تبریز تشییع شد

پیکر شهید سیدرضا مراثی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) امروز با حضور پرشور مردم در شهرستان ملکان تشییع شد.
شهید سیدرضا مراثی از مدافعان حرم حضرت زینب(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم تشییع پیکر مطهر شهیدسیدرضا مراثی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) صبح امروز با حضور پرشور و باشکوه اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران در شهرستان ملکان به سمت لیلان برگزار شد.


بنابر این گزارش، مردم شهیدپرور ملکان در این مراسم با سر دادن شعارهای مرگ بر وهابی، مرگ بر آل‌سعود، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر ضد ولایت فقیه به دشمنان اسلام هشدار دادند؛ در صورت آسیب رساندن به حرم‌ حضرت زینب و رقیه(س) در سوریه و حرم اهل بیت(ع) در عراق به اذن رهبر انقلاب کفن‌پوش خواهند شد.


حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه ملکان در حاشیه این مراسم در گفت‎‌وگو با خبرنگار رسا با تأکید بر این‌که همه ملت ایران مدیون شهدای مدافع حرم هستند، اظهار داشت: اگر امروز در امنیت و آرامش کامل به سر می بریم، همه در سایه مجاهدت فرزندان خمینی کبیر در عراق و سوریه است.


وی با اشاره به مظلومیت شهدای مدافع حرم، گفت: امروز مدافعان حرم در دیار غربت و در دفاع از حرم اهل بیت(ع) لحظه‌ای آرام و قرار ندارند؛ اگر نتوانیم دشمن تکفیری و داعشی را در آن سوی مرزها متوقف کنیم؛ قطعا جسارت دشمن تا شهرهای داخل کشور ادامه خواهد داشت.


سیدرضا مراثی شانزدهمین شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) از استان آذربایجان شرقی است که به تازگی در سوریه و از سوی تکفیری‌ها و تروریست‌ها شهید شده است، استان حلب در شمال سوریه طی روزهای اخیر صحنه شدیدترین درگیری‌ها بین رزمندگان مقاومت و تروریست‌های تکفیری بوده است.


مراثی دلیرمرد آذربایجانی اهل شهرستان ملکان متولد روستای لیلان 20 کیلومتری این شهرستان بوده و این شهید بزرگوار قبل از بازنشستگی مسؤول هماهنگ کننده تیپ امام زمان(عج) شبستر بود و از این شهید 3 فرزند به یادگار مانده است.


گفتنی است، پیکر مطهر شانزدهمین شهید جبهه مقاومت اسلامی از آذربایجان، که عصر روز گذشته با استقبال مردم ولایت‌مدار و عاشق اهل بیت‌(ع) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی وارد تبریز شده بود، قرار است مراسم تشییع این شهید در زادگاهش برگزار و سپس در گلزار شهدای این منطقه به خاک سپرده شود./935/202/ب2

ارسال نظرات