۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۳۸۲۹۱

نشست هم‌اندیشی کمیته احیای موقوفات حوزوی آذربایجان‌شرقی برگزار شد

نشست هم‌اندیشی و هماهنگی اعضای کمیته‌ همکاری حوزه‌های علمیه‌ کشور با ادارات اوقاف و امور خیریه استان های آذربایجان‌شرقی و آذربایجان غربی برگزار شد.
وقف

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‎‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری جلسه‌ کمیته‌ همکاری حوزه‌های علمیه‌ کشور در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این کمیته در چهارمین سال فعالیت خود به نتایج مطلوبی رسیده است.


وی خاطرنشان کرد: این کمیته امروز با حضور مدیران حوزه‌های علمیه کشور، مدیران ادارات اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و همچنین رابطان کمیته‌ همراه بود که آخرین نتایج پیگیری مصوبات جلسات گذشته پیگیری شد.


حجت الاسلام مشهوری افزود: این کمیته به دنبال احیای موقوفات حوزه‌های علمیه و صیانت از موقوفاتی است که در طول سالیان به تصرف دیگران درآمده‌اند و همچنین ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف از سوی مبلغان حوزوی به‌منظور ثبت وقف‌های جدید در رابطه با حوزه از دیگر رسالت‌های کمیته است.


وی ادامه داد: اگر کمیته همکاری حوزه‌های علمیه‌ کشور با ادارات اوقاف و امور خیریه بتواند در راستای اهداف تعیین شده عملکرد خوبی داشته و موقوفات را در جای مناسب خود به‌کار گیرد، یک پشتوانه‌ اقتصادی بسیار مطلوب برای حوزه‌های علمیه فراهم خواهد شد.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: با تعامل بیشتر حوزه‌های علمیه با ادارات اوقاف به نتایج بهتری در این عرصه خواهیم رسید؛ از این‌رو باید توجه بیشتری به این موضوع از سوی حوزه‌ شود؛ چرا که تمامی درآمد این موقوفات در اختیار حوزه‌های علمیه قرار خواهد گرفت.


حجت الاسلام مشهوری با اشاره به این‌که تعدادی از حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی دارای موقوفات و رقبات متعدد هستند، گفت: حوزه های علمیه طالبیه و صادقیه تبریز دارای موقوفات متعددی هستند که اگر احیا و اجاره‌ بهای آن به‌روز شود، درآمد بسیار خوبی بای حوزه حاصل خواهد شد.


وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه از دیرباز با کمک خیرین و بازاریان اداره شده است، گفت: ثبت موقوفات متعدد در منطقه بازار برای تأمین هزینه‌های جاری حوزه و حمایت از طلاب علوم دینی نشان از تدین بازاریان تبریز از گذشته‌های بسیار دور دارد./935/302/ب2

ارسال نظرات