۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۳۸۳۴۳
مسؤول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی خبر داد؛

اجرای طرح عمارت اسلامی با محوریت مساجد در ارومیه

مسؤول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی گفت: طرح عمارت اسلامی با محوریت مساجد در جهت آبادانی و عمران محلات در ارومیه اجرا می شود.
حجت الاسلام خانبابایی

حجت الاسلام خانبابایی، مسؤول رسیدگی به امور مساجد آرذبایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به طرح عمارت اسلامی، گفت: این طرح یکی از طرح های موفق با محوریت مساجد و روحانیت است که در شهر پردیسان قم با موفقیت اجرایی شده است.

 

وی با بیان اینکه اقدامات اولیه برای اجرای طرح عمارت اسلامی در ارومیه انجام شده است، افزود: در این طرح روحانی مسجد به عنوان مدیر معرفی شده و با بهره گیری از ظرفیت های مردم محله و با همکاری نهادها، نسبت به ایجاد مراکز مشاوره، شوراهای حل اختلاف، نیکوکاری و تشکل های مذهبی اقدام شده و با شناسایی نخبگان فرهنگی، علمی و همچنین خیرین در راستای عمران و آبادانی محلات اقدامات مؤثری انجام می شود.


حجت الاسلام خانبابایی در ادامه از اجرای طرح شناسایی و اعزام روحانی به مساجد حاشیه شهر و روستاها خبر داد و گفت: متأسفانه استقرار روحانی در مساجد حاشیه شهرها و روستا مغفول مانده است که در نتیجه آن نیز شاهد افزایش آسیب های اجتماعی در این مناطق و در نتیجه تغییر هویت فرهنگی جامعه هستیم.


مسؤول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی طرح مطالعاتی آسیب شناسی عدم استقبال از مساجد را از دیگر برنامه های در دست اقدام این نهاد اعلام کرد و گفت: مقالات از سوی اساتید دانشگاهی و حوزوی در این زمینه ارسال شده است که در حال بررسی است.


حجت الاسلام خانبابایی از اجرای طرح دانش افزایی برای دست اندرکاران مساجد خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح در راستای شناسایی مسجد موفق با حضور مدیران، روحانیت، هیأت امنا، فرماندهان پایگاه های بسیج، خادمان، مؤذنین و مسؤولان کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور کارشناسان کشوری و استانی برگزار می شود.


وی در پایان با انتقاد از عدم عمل به تعهدات مراکز در زمینه تأمین نیروی انسانی نهاد رسیدگی به امور مساجد استان، تصریح کرد: در صورت حل مشکل نیروی انسانی، مرکز رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی برنامه های بسیاری برای ارتقای فعالیت ها و همچنین حضور حداکثری مردم در برنامه های مساجد دارد که اجرایی خواهد شد./936/303/ب2

ارسال نظرات