۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۳۸۳۴۶
امام جمعه چالوس:

کمرنگ شمردن امر به معروف زمینه ساز رشد بی اخلاقی در جامعه می شود

امام جمعه چالوس عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر را زمینه‌ساز رشد بی اخلاقی در جامعه دانست و گفت: اگر به دنبال نهادینه‌کردن ارزش های اسلامی در‌ جامعه هستیم باید این فریضه مهم اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمدمهدی راشدی نوری، امام جمعه چالوس امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان، توجه به مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ضروری دانست و گفت: احیای این فریضه مهم الهی باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

 

وی عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز رشد بی اخلاقی در جامعه خواهد شد، ادامه داد: اگر به دنبال نهادینه‌کردن ارزش های اسلامی در‌ جامعه هستیم باید این فریضه مهم اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه چالوس با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، گفت: با مطالعه دقیق در زندگی با برکت ائمه اطهار(ع) در خواهیم یافت که آنها پیوسته برپا دارنده این فریضه بزرگ دینی بوده اند و در برپایی آن توصیه فراوانی نیز کرده اند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ائمه اطهار‌(ع) در ادای این رسالت الهی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و حتی فراتر از محدوده رسالت خویش بر این کار اصرار ورزیدند، خاطرنشان کرد: تلاش و اصرار آنان به سبب اهمیت این فریضه الهی بود.

 

حجت الاسلام راشدی با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحراف‌های اجتماعی می‌کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی هدایت می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها مربوط به پوشش خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: این فریضه باید در انجام درست کارها و دوری از منکرات در دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از عدم رعایت شئونات اسلامی در سواحل دریای استان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه وضعیت مناطق گردشگری به ویژه سواحل دریای استان در روزهای تعطیل قابل قبول نیست.

 

امام جمعه چالوس با بیان این که متأسفانه برخی ها به هیچ عنوان توجهی به مسائل اخلاقی و حفظ شئونات اسلامی ندارند، تأکید کرد: باید قدرت نسبت به این گونه مسائل اقدام شود تا شاهد ترویج آن در جامعه نباشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود  به حقوق‌های نجومی، استفاده غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال اشاره کرد و افزود: این موارد یکی از مشکلاتی است که در این ایام سر و صدا کرده و مدت‌ها اخبار کشور را به خود اختصاص داد، این موضوع متعلق به همه مردم است و باید رعایت شود.

 

امام جمعه چالوس رعایت انصاف و عدالت را یکی از عوامل پایداری حکومت عنوان کرد و ادامه داد: باید توجه کنیم که آنچه را برای خود می‌پسندیم برای دیگران هم بپسندیم، زیرا عدالت و دادگستری امری است که اگر در بین کارگزاران تثبیت شود سبب تقویت حاکمیت شده و دولت و مدیریت دوام پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام راشدی با بیان بازتاب های گسترده دریافت های نجومی برخی مدیران در سطح جامعه، اظهار داشت: تبعیض ها در دریافتی های مالی و تصاحب نامشروع اموال بیت المال تحت عنوان انواع حقوق و پاداش های کلان، موجب تضعیف جایگاه نظام اسلامی در بین مردم می شود و اعتماد آنها را به نظام کاهش می دهد.

 

امام جمعه چالوس با درخواست از مراجع قضایی برای برخورد با متخلفان در دریافت های کلان مالی در کشور، افزود: اعتماد مردم به نظام اسلامی بزرگترین سرمایه نظام است و برای بازگرداندن اعتماد عمومی باید با متخلفان برخورد جدی و شدید صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به وجود شکاف های طبقاتی و مشکلات اقتصادی تعداد بالایی از افراد جامعه، اظهار داشت: شنیدن انواع فساد های اداری و مالی در برخی از رده های مدیریتی کشور موجب رنجش افراد متدین و ضعیف جامعه می شود.

 

حجت الاسلام راشدی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و اظهار ناراحتی از دریافت های کلان برخی مدیران تاکید کرد: بيانات مقام معظم رهبري بايد فصل الخطاب همه مديران و مسؤولان کشور قرار گيرد و با گلوگاه های فساد با جدیت مقابله شود.

 

امام جمعه چالوس در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مسأله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که اهتمام مسؤولان نسبت به موضوع اقتصاد مقاومتی باید بیشتر باشد، گفت: تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند همت و تلاش بیشتر مسؤولان و مدیران کشور است.

 

وی با بیان این که تنها با شعار دادن دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد، گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده با شاهد مدیریت جهادی همه مسؤولان کشور باشیم.

 

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که امروز کشور نیازمند حمایت از تولیدات داخلی به منظور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: متأسفانه برخی ها تنها شعار اقتصاد مقاومتی می دهند و در عمل به گونه ای دیگر اقدام می کنند.

 

امام جمعه چالوس در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که همه امور باید در راستای تقویت دین باشد، خاطرنشان کرد: در مباحث فردی و حکومتی باید بدانیم که دینداری مؤلفه اصلی آن محسوب شود.

 

وی با اشاره به اینکه همه تلاش‌ها برای ترویج و تقویت فرهنگ دینداری باشد، یادآور شد: اگر در کار، تضعیف دستورات دینی را داشته باشیم با دیدگاه اسلام سازگار نیست./950/202/ب2

ارسال نظرات