۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۳۸۳۸۱
امام جمعه امیدیه:

شورای نگهبان سدی محکم در برابر خدشه وارد کنندگان به نظام و ولایت فقیه است

امام جمعه امیدیه با اشاره به ناراحتی و گلایه برخی شخصیت ها از نظارت استصوابی شورای نگهبان، گفت: این شورا سدی محکم در برابر خاطیان و خدشه وارد کنندگان به نظام و ولایت فقیه است.
امام جمعه امیدیه، حجت الاسلام علیزاده

حجت الاسلام مهدی علیزاده، امام جمعه امیدیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان و حضور فقهای مسلط به فقه اسلامی در آن که نقش مهمی در تعیین انقلاب اسلامی و حکومت جمهوری اسلامی دارند، گفت: داشتن حکومت دربرگیرنده قوانین اسلامی منوط به مطابقت قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی با اسلام است.

 

امام جمعه امیدیه با اشاره به ضرورت وجود شورا و مرکزی برای بررسی قوانین تصویب شده مجلس شورای اسلامی و مطابقت و عدم تضاد حداقلی آنها با قوانین اسلامی، ابراز داشت: شورای نگهبان چنین اقدامی را انجام می دهد که در واقع بزرگترین خدمت آن به انقلاب اسلامی است.

 

رییس شورای فرهنگی عمومی امیدیه گلایه مندی و ناراحتی برخی شخصیت ها از شورای نگهبان را به دلیل نظارت استصوابی آن دانست و تصریح کرد: نظارت استصوابی به معنای تذکر و بروز آن از سوی شورای نگهبان در صورت مشاهده هرگونه خلأ، مشکل و تزلزل است.

 

حجت الاسلام علیزاده در پایان با اشاره به اینکه شورای نگهبان سدی در برابر خاطیان به ویژه خدشه دار کنندگان ولایت فقیه است، افزود: اینگونه افراد به صورت عملی و علنی و یا با اقدامات مغایر و نافی تلاش به خدشه دار ساختن شورای نگهبان دارند و نصیحت ما به این افراد تأیید و حفظ و عدم تخریب شورای نگهبان است./9456/303/ب2

ارسال نظرات