۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۳۸۴۷۴
عضو شورای استانی حوزه های علمیه خوی:

جذب جوانان به مسجد از وظایف سنگین کارگزاران مساجد است

عضو شورای استانی حوزه های علمیه خوی گفت: جذب جوانان به مساجد، پاسخگویی به شبهات کلامی و اعتقادی، حراست از جوانان در برابر تهاجم فرهنگی و یاد دادن معارف دینی به آنان و ترویج سبک زندگی اسلامی از جمله وظایف سنگین مسجد و کارگزاران آن است.
مسجد

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری با حضور در نماز جماعت مسجد جامع شهانق خطاب به کارگزاران مسجد اعم از روحانی، هیأت امنا، مدیر کانون فرهنگی و فرمانده پایگاه مقاومت اظهار داشت: امروز شرایط تبلیغ کاملا عوض شده است و ما باید با توجه به این شرایط جدید تبلیغات خود را تنظیم و برنامه ریزی کنیم.


امام جمعه خوی بیان داشت: جذب جوانان به مساجد، پاسخگویی به شبهات کلامی و اعتقادی، حراست از جوانان در برابر تهاجم فرهنگی و یاد دادن معارف دینی به آنان و ترویج سبک زندگی اسلامی از جمله وظایف سنگین مسجد و کارگزاران آن است.


وی در ادامه با استناد به روایتی از پیامبر اسلام که می فرماید:«اذا رأیتم الرجل یعتاد المسجاد فاشهدوا به بالایمان لأن الله یقول:انما یعمر مساجد الله من امن بالله»، اظهارداشت: « وقتی مشاهده کردید مردی بر مساجد مدام رفت و آمد می کند در ایمان او شهادت دهید چون خداوند می فرماید عمران و آبادانی مساجد فقط با دست مؤمنان به خدا صورت می گیرد.»


حجت الاسلام شکوری با اشاره به ضرورت حضور اهالی و کسبه محله در نماز های جماعت یومیه، افزود: باید فرهنگ سازی شود تا همه مؤمنان و متدینان به ویژه همسایگان مساجد اعم از صاحبان مغازه ها و منازل در نمازهای جماعت حضور پیدا کنند.


خطیب جمعه خوی تأکید کرد: موقع نماز مغازه های خود را تعطیل کنید، اینکه در وقت نماز مغازه های همسایه مسجد به خرید و فروش مشغول شوند، بسیار زشت و توهین به شیعه است.


وی اظهار داشت: محله شهانق از جمله محله های قدیمی خوی و دارای مردمی بسیار آرام، قانع و پرکار است و محله مهاجرپذیر از روستاهای اطراف است که بخش مهمی از حاضرین نماز جمعه مردمان این محله هستند.


حجت الاسلام شکوری وجود عالمان باسواد و پرکار در این محله در طول تاریخ را از جمله مهم ترین عوامل حضور اهالی در نماز های جماعت برشمرد./936/102/ب2

ارسال نظرات