۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۳۸۵۲۶
عضو ارشد حزب الله مطرح کرد؛

شور و شعف رژیم صهیونیستی از نامه‌های آل‎سعود در جنگ ۳۳ روزه

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان از سیاست های دوگانه عربستان سعودی و حمایت از تروریسم به شدت انتقاد کرد و این رژیم را فاجعه ای برای امت اسلامی خواند.
شيخ نبيل قاووق رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که امروز از سوی این حزب در منطقه طیبه جنوبی برگزار شد، گفت: سیاست های عربستان سعودی در منطقه یک فاجعه برای امت به شمار می آید. عربستان نسبت به انفجارهایی که در این کشور رخ می دهد معترض است اما از انفجارهای سوریه حمایت می کند و به جهانیان اعلام می دارد که حامی تروریسم است.

 

وی افزود: عربستان همچنان به حمایت و استفاده از جبهه النصره به عنوان یکی از فرع های القاعده می پردازد. به مقامات این کشور یادآور می شوم همانگونه که مخالف براندازی دولت ترکیه با سلاح هستند باید نسبت به تلاش برای براندازی دولت سوریه با قدرت سلاح نیز مخالف باشید.

 

عضو ارشد حزب الله خطاب به ملت لبنان تصریح کرد: بدانید که سلاحی که عربستان از سپردن آن به لبنان خودداری کرده است هم اکنون در اختیار جبهه النصره ای قرار می گیرد که بخشی از سرزمین ما را اشغال کرده و به کشتار ملت سوریه مشغول است.

 

حجت الاسلام قاووق سیاست های عربستان را خطری واقعی برای ثبات و وحدت ملی در لبنان عنوان کرد و اظهار داشت: لبنانی ها به خوبی می دانند که ثبات و کرامت و وحدت لبنان در گرو سرنوشت جنگ در سوریه است و اگر تروریسم تکفیری همچنان در سوریه حضور داشته باشد نمی توانند طعم ثبات را بچشند.

 

عربستان و اسرائیل در یک سنگر قرار دارند

 

وی تأکید کرد: ما به این جنگ با همه توان ادامه داده و هیچگاه سر تعظیم کوتاه نیاورده و عقب نشینی نخواهیم کرد و در جستجوی پیروزی بزرگتری نسبت به جنگ 33 روزه در سال 2006 هستیم.

 

این روحانی لبنانی با اشاره به پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه گفت: فراموش نمی کنیم که عربستان سعودی تلاش فراوانی برای طولانی شدن این جنگ داشت و رژیم صهیونیستی نیز فاش کرد که از نامه های نظام سعودی برای عدم توقف جنگ و تخریب ضاحیه جنوبی و بنت جبیل به وجد آمده بود.

 

نایب رییس شورای سیاسی حزب الله ادامه داد: هیچگاه فراموش نخواهیم کرد که عربستان و رژیم صهیونیستی در یک سنگر قرار گرفته و خواستار مرگ و نابودی لبنان هستند. عربستان زمانی رسوا شد که دشمنی خود را با مقاومت آشکار کرد.

 

وی در پایان خاطر نشان ساخت: عربستان و همپیمانان آن هیچ تروریستی جز حزب الله در منطقه نمی بینند اما گذشت روزها سبب روشن شدن کذب و ادعای باطل آنان شد چرا که تروریسمی که عربستان و عراق و سوریه و پاریس را هدف قرار داد، تروریسم تکفیری بود که منشأ آن نیز نظام سعودی بود نه حزب الله لبنان./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات