۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۴۳۸۶۲۰
هم‌زمان با هفته حج؛

یادواره شهدای حج در خراسان شمالی برگزار می‌شود

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی از برگزاری نخستین یادواره شهدای حج استان، همزمان با هفته حج امسال به میزبانی بجنورد خبر داد.
حجت الاسلام ابوالفضلی- مجمع عمومی سالیانه شرکت مرکزی خدمات زیارتی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدیریت حج و زیارت استان خراسان شمالی، شامگاه یکشنبه در مجمع عمومی سالیانه شرکت مرکزی خدمات زیارتی خراسان شمالی که در محل مدیریت حج و زیارت استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت مراسم محوری اربعین، اظهار کرد: باید برای برگزاری باشکوه مراسم پیاده‌روی اربعین همه کمر همت ببندند؛ چرا که مسأله مراسم اربعین حیثیتی، سیاسی و عبادی بوده و رهبر معظم انقلاب نیز بر برگزاری باشکوه این مراسم تأکید زیادی دارند.

 

وی افزود: باید مدیران و مجموعه حج و زیارت استان دقت داشته باشند که بحث اربعین امسال ویژگی خاصی دارد؛ زیرا از یک‌ طرف مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و از سوی دیگر امروز مسأله اربعین تنها یک موضوع عبادی و زیارتی نیست بلکه یک برنامه سیاسی است.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی ادامه داد: مردم پارسال با حضور باشکوه خود در مراسم اربعین در کربلای معلی توانستند دشمنی‌های داعش و هم‌پیمانان آن‌ها را خنثی کرده و آن‌ها را عقب برانند به‌گونه‌ای که بسیاری از موفقیت‌های به‌ دست‌ آمده در برابر این گروه تروریستی در اثر این گردهمایی باشکوه بود.

 

امام جمعه موقت بجنورد با تأکید بر اینکه باید امسال حضور مردم در مراسم اربعین باشکوه‌تر و بیشتر باشد، تصریح کرد: باید همه در صحنه باشیم و هر کس در هر کجا که قرار دارد نسبت به تشویق و ترغیب مردم برای حضور باشکوه در مراسم محوری پیاده‌روی اربعین همت کند.

 

وی با اشاره به اینکه از طرف دیگر بایستی نسبت به خدماتی که زائران نیاز دارند همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشیم، ادامه داد: در این مراسم مردم عراق میزبان اصلی زائران هستند اما نیاز مبرمی به همکاری ما دارند.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته حج امسال، اظهار کرد: امسال حتماً مراسم هفته حج را خواهیم داشت؛ از این‌ رو همه باید خود را برای برگزاری مراسم هفته حج امسال با رویکرد متفاوت آماده کنند.

 

به گفته وی، در مراسم هفته حج امسال مستندات و شواهد کم‌کاری رژیم آل سعود در برگزاری مراسم حج، برای مردم و مخاطبان تشریح و تبیین می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی خاطرنشان کرد: در هفته حج امسال به جای دیدار مدیران و روحانیان حج با رهبر معظم انقلاب، خانواده شهدای منا با رهبری دیدار کرده و پیش از آن نیز با رییس جمهور دیدار خواهند داشت.

 

وی همچنین از برگزاری یادواره شهدای حج در خراسان شمالی همزمان با هفته حج و با همکاری مدیریت حج و زیارت، بنیاد شهید و سایر نهادهای مرتبط خبر داد و افزود: سال گذشته در فاجعه منا 15 نفر از زائران خراسان شمالی به شهادت رسیدند و امسال تلاش می‌شود با استفاده از این همایش مشکلات احتمالی خانواده‌های معزز این شهدا پیگیری و رفع شود.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور بیش از 935 هزار نفر جمعیت دارد و پیش از وقوع حوادث اسف‌بار حج در عربستان، همه‌ ساله از این استان قریب به 8 هزار نفر به حج عمره، حدود 700 نفر به حج تمتع و افزون بر 7 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می‌شدند./9314/202/ب2

ارسال نظرات